Češi jedí rychle už 15 let. Začali s McDonald´s

Americké hamburgery McDonald´s jsou v Česku už patnáct let. V poslední době jim ale roste stále více konkurence. Největší řetězec restaurací na světě se do Česka pustil jako první, po dvou letech ho následovalo kentucké kuře KFC. McDonald´s se v Česku povedlo postavit 72 poboček. Nyní jeho expanze zvolňuje, v roce 2004 a 2005 se síť se žlutým M ve znaku nerozrostla ani o jednu prodejnu. Až letos plánuje čtyři nové.

Noví hráči

Zároveň se stále v hojnějším počtu objevuje konkurence, která by ráda ukousla svůj kus koláče na fastfoodovém trhu.Ten je v Česku miliardový. Jen samotný McDonald´s loni v tuzemsku prodal "housky" za 2,6 miliardy korun.

Kromě společnosti Subway, která prodává na místě dělané bagety ve třech provozovnách, se na scénu dostává i Nordsee s rybími pochoutkami či Panda Express s asijským jídlem. Právě Subway či Nordsee míří na jinou klientelu, než jsou zákazníci McDonald´s. Jejich devízou má být čerstvost surovin a zdravější styl stravování. Za to musí zákazníci zaplatit možná víc, než by čekali.

Už i kavárna

Novinkou mezi řetězci expandujícími do Česka je společnost Starbucks, která se po dlouhých letech odhodlala vyrazit i na tuzemský trh. Rozvoj proběhne pod hlavičkou firmy AmRest. Ta již provozuje v Česku síť KFC a v Brně otevřela první restauraci amerického typu Rodeo Drive.

Zatím se ovšem do České republiky neodvážil jeden z největších řetězců světa Burger King, jehož akcie jsou obchodovány i na newyorské burze. Stojí za tím zřejmě strach z toho, že jeho hamburgery jsou dražší než u konkurence a vedle relativně silné sítě McDonald´s by se neprosadil.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info