Plzeňský Prazdroj zahájil prodej dvou nových speciálních piv

Plzeňský Prazdroj uvedl na trh dvě nová piva Master určená pro český trh i na export. Jde o třináctistupňový speciální polotmavý ležák a tmavou "osmnáctku". Vývoj prémiových značek, které se už začaly vyrábět ve Velkých Popovicích u Prahy, trval tři roky, řekl mluvčí největšího českého pivovaru Vladimír Jurina. Podnik nezveřejnil, na kolik ho přišel. Nové pivo začal minulý měsíc prodávat i Budějovický Budvar.

Jeho nová světlá desítka Pardál by měla konkurovat výčepním pivům, jako je Gambrinus, Velkopopovický Kozel, Radegast nebo Staropramen. Budvar očekává, že díky novému produktu zvýší prodej i tržby.

Ilustrační fotoPrazdroj chce letos piv, jejichž prodej začne v celé ČR příští týden, vyrobit pouze tisíce hektolitrů, příští rok o řád více. Podle Juriny bude záležet na poptávce. Pivovar nepočítá s tím, že by mu nové druhy výrazně zvýšily tržby. "Chceme pouze doplnit a zpestřit náš sortiment. Do konce roku nabídne piva 700 lepších českých hospod. Jejich jména vyjdou ve čtvrtek na www.pivomaster.cz. Základní kritérium pro prodej bude "dobrá péče hostinského a prémiové prostředí," uvedl.

Podle ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého je nabídka piv na českém trhu více než dostatečná. Dodal, že pivovary typu Prazdroje dosud neměly v nabídce své speciály. Novými produkty se snaží oslovit další zákazníky. "Prodej speciálů z průmyslových pivovarů ale výrazně klesá," podotkl Veselý. Podle něj je to dáno tím, že v ČR je 57 restauračních minipivovarů, které nabízejí výhradně pivní speciality.

Třináctka Master se bude prodávat za 17,50 koruny za půllitr, o korunu dráže než dvanáctka Pilsner Urquell. Cena osmnáctky bude o tři koruny vyšší. "Vše záleží na hostinském, kolik si k tomu přirazí," uvedl Jurina. Oba druhy piva budou v ČR distribuovány pouze v patnáctilitrových sudech a čepovat by se měly do sklenic 0,4 litru se stopkou. Značka zahrnuje historii i snadnou výslovnost ve většině jazyků.

V ČR, kde desetiletí dominují světlé "desítky" a "dvanáctky" plzeňského typu, se stále více prosazují pivní speciality. "Polotmavý ležák a tmavé, chuťově plné silné pivo získaly v průzkumech mezi spotřebiteli největší preference," řekl marketingový ředitel Derek Jones.

Podle pivovarského odborníka Josefa Krýsla konzumenti nové speciály chtějí. Mnohá, především lacinější piva od velkých výrobců, jsou totiž chuťově velmi podobná, řekl. Velké pivovary vidí podle Krýsla prostor na stagnujícím českém trhu právě ve speciálech.

Podobná piva už nabízejí pivovary Bernard, Herold a Svijany. Prazdroj dosud polotmavé pivo nevyráběl. Tmavé měl ve své nabídce do roku 1996 pod značkou Purkmistr. Ještě v roce 1995 ho vyrobil 45.000 hl.

Prazdroj testoval zahraniční piva i receptury svých dřívějších výrobků. Inspirací bylo bádání v historické literatuře, především v textu Tadeáše Hájka z Hájku z roku 1585, řekl obchodní sládek Václav Berka. V ní je popsáno tmavé pivo lahodné hořké chuti, která se snoubí s karamelovou sladkostí. Zmínky o výrazné hořkosti tmavého piva byla dobrou inspirací našim sládkům pro odlišení obou výrobků od konkurence, dodal Berka. Česká černá piva jsou známá spíše nasládlou chutí.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info