COCA-COLA koupí výrobce vitaminizovaných vod , společnost GLACÉAU

Společnost Coca-Cola oznámila, že uzavřela dohodu o koupi společnosti Energy Brands, Inc., známé jako Glacéau, k jejímž výrobkům patří kompletní řada rychle se rozvíjejících značek obohacených balených vod, včetně vod obohacených vitamíny (vitaminwater). Akvizice představující 4,1 miliardy dolarů v hotovosti poskytne společnosti Coca-Cola silnou základnu pro rozšíření nabídky nápojů vhodně doplňujících aktivní životní styl.

Očekává se, že transakce přinese společnosti v prvním roce po jejím uskutečnění zvýšení výnosu na akcii. “Vítáme spojení vitaminizované stolní vody, která je symbolem aktivního životního stylu, se značkou Coca-Cola, hlavním a tradičním symbolem osvěžení,” říká Neville Isdell, předseda představenstva a hlavní výkonný ředitel společnosti Coca-Cola. “Glacéau je renomovaná společnost s vysokým potenciálem růstu a silnou řadu inovativních výrobků a značek. Věříme, že začleněním těchto značek do široké nabídky nápojového portfolia společnosti Coca-Cola v Severní Americe, se růst Glacéau bude nadále zvyšovat. Budeme tuto obchodní příležitost řídit způsobem, který našim akcionářům přinese atraktivní výnosy a který také přinese příslušné výhody našemu systému,” dodává Neville Isdell.

“Pro obě naše společnosti je to vynikající příležitost vybudovat rozsáhlé odvětví podporující aktivní životní styl nejen ve Spojených Státech, ale i v celém světě,” doplňuje Muhtar Kent, prezident a vrchní provozní ředitel společnosti Coca-Cola. “Prostřednictvím této transakce chceme věnovat více pozornosti obnovení udržitelného růstu na domácím trhu a také posílení našeho systému a zvýšení akvizičních příležitostí, abychom mohli zvýšit obrat a zkvalitnit potřebné schopnosti v klíčových kategoriích. Naším cílem je dosáhnout pozice lídra trhu prostřednictvím obnovení růstu v klíčovém oboru perlivých nápojů a zároveň se stát v Severní Americe nejrychleji rostoucí společností vyrábějící neperlivé nápoje. Jsem si jistý, že máme dostatečně dobrou strategii, cíl i tým vedoucích pracovníků, abychom tento slib mohli splnit.”

“Společnost Glacéau a její značky nám rovněž poskytují vysoce atraktivní mezinárodní příležitosti v delším časovém horizontu,” dodává Kent. “Těšíme se na další jednání s distributory značek společnosti Glacéau a s našimi partnery, zajišťujícími výrobu nápojů, abychom připravili ten nejlepší provozní model pro zásobování trhu produkty společnosti Glacéau.”

Coca-Cola tvrdí, že akvizice společnosti Glacéau dále zvýší její schopnost uspokojit potřeby a požadavky zákazníků napříč celým spektrem perlivých i neperlivých nápojů. Díky řadě značek vitamínových, ovocných a energetických nápojů, jako jsou vitaminwater®, fruitwater®, smartwater® a vitaminenergy™, zaujímá společnost Glacéau unikátní pozici v klíčových tržních kategoriích, přičemž je předním výrobcem perlivé stolní vody a atraktivních značek limonád a energetických nápojů. U těchto kategorií se očekává, že budou v Severní Americe do roku 2010 představovat velkou část objemu výroby nealkoholických nápojů a rovněž i růstu hrubého zisku.

“Spojení v současné době nejpopulárnější značky v oboru nápojů pro aktivní životní styl s komplexními zdroji největšího světového výrobce nápojů, je naprosto dokonalé,” říká pan J. Darius Bikoff, zakladatel a generální ředitel společnosti Glacéau. “Abyste plně pochopili význam dnes oznámené akvizice, musíte opravdu jít, koupit si láhev vitamínové vody a sami si vyzkoušet, jak báječně to funguje.”

Společnost Glacéau bude v rámci společnosti Coca-Cola Severní Amerika (CCNA) působit jako samostatná obchodní jednotka. To umožní společnosti Glacéau pokračovat v udržování vedoucí pozice značky na trhu, což maximálně posílí cílené zaměření, rychlost i prodejní a provozní schopnosti společnosti a zároveň zvýší škálu zdrojů CCNA v oblasti dodavatelského řetězce, marketingu a spotřebitelských informací, v oblasti řízení spolupráce s velkými zákazníky a v oblasti služeb spojených s prodejem potravin.

Transakce, jejíž uzavření je plánováno na léto 2007, podléhá obvyklému přezkoumání ze strany regulačních orgánů. Představenstva obou společností již její provedení schválila.

O společnosti Coca-Cola

Společnost Coca-Cola je největším světovým výrobcem nealkoholických nápojů. Kromě značky Coca-Cola®, která je považována za nejcennější značku na světě, společnost distribuuje čtyři z pěti světově nejprodávanějších značek perlivých nápojů, mezi které patří Diet Coke®, Fanta® a Sprite®, jakož i řadu dalších nápojů, včetně dietních a lehkých nápojů, stolních vod, džusů a ovocných šťáv, čajů, kávy, energetických nápojů a nápojů pro sportovce.

Prostřednictvím největšího systému distribuce nápojů na světě si na produktech společnosti Coca-Cola mohou pochutnat spotřebitelé ve více než 200 zemích celého světa, v objemu přesahujícím 1,4 miliardy prodaných porcí denně.

Chcete-li získat více informací o společnosti Coca-Cola, navštivte internetové stránky na adrese www.thecoca-colacompany.com

O společnosti Glacéau

Glacéau, tvůrce a vedoucí představitel kategorie perlivé stolní vody, vyrábí značky vitaminwater®, fruitwater®, smartwater® a vitaminenergy™. Společnost Glacéau má v současnosti více než 1000 zaměstnanců a její výrobky neobsahují sodík ani syntetické přísady.

Více informací získáte na adrese: www.glaceau.com

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info