Souhrn událostí uplynulého dne - 31. 05. 2007

Souhrn událostí uplynulého dne - 31. 05. 2007

MŽP zveřejnilo návrh alokačního plánu pro druhé obchodovací období

Dnes, ve čtvrtek 31. května, byl zveřejněn návrh Národního alokačního plánu (NAP) pro druhé obchodovací období (2008 - 2012), který byl připraven ve spolupráci ministerstva životního prostředí a ministerstva průmyslu a obchodu. V rámci tohoto plánu bude 399 českým průmyslovým podnikům ročně přiděleno 86,8 milionů povolenek na vypouštění emisí oxidu uhličitého. Tento návrh ještě není zcela definitivní a může doznat úprav podle výsledků veřejného projednávání, které bude probíhat v následujících třiceti dnech. Po projednávání a zpracování připomínek bude NAP předložen vládě ČR a následně bude postoupen ke konečnému schválení Evropské komisi do Bruselu.

Podniky dostanou více emisních povolenek, než kolik vypustily CO2

Všechna průmyslová zařízení, která vypouštějí do ovzduší emise oxidu uhličitého, dostanou v letech 2008 až 2012 více emisních povolenek, než kolik činil jejich průměr v letech 2005 a 2006. Nový mechanismus rozdělení povolenek na vypouštění CO2 mezi tuzemské podniky dnes oznámilo ministerstvo životního prostředí. V novém plánu bylo zrušeno členění podle sektorů. Průmyslová zařízení se podle návrhu dělí do dvou kategorií podle objemu vypouštěných emisí. Zařízení, která produkují méně 50.000 tun ročně, dostanou k dispozici o osm procent více povolenek, než kolik činil průměr skutečných emisí CO2 za roky 2005 a 2006. Takových zařízení je v Česku 303. Zbytek pak dostane ve srovnání se zmíněným průměrem o 1,73 procenta povolenek více.

Šumava patří mezi nejúspěšnější regiony s regionální značkou

Šumavské značce se v poslední době nebývale daří. Během včerejšího zasedání certifikační komise (29. 5.) bylo posouzeno a schváleno dalších 10 výrobků nebo skupin výrobků, jejichž výrobci si zažádali o udělení ochranné značky "Šumava -- originální produkt". "Takový rychlý vzrůst zájmu jsme opravdu nečekali", říká Tomáš Kažmierski, člen certifikační komise a hlavní koordinátor projektu značení regionálních výrobků. "Šumavští výrobci byli k regionální značce zprvu nedůvěřiví, avšak zkušenosti prvních sedmi certifikovaných výrobců a hlavně význam regionální značky je přesvědčily, že má význam, aby právě jejich výrobky značení používaly.

Interspar má nejhůře značené maso, tvrdí zemědělci

Hypermarket Interspar "vyhrál" v testu značení prodávaného masa. Jak je maso na pultech českých obchodů značeno, zkoumala v dubnu Agrární komora ve spolupráci s Českým svazem chovatelů masného skotu. Četné nedostatky ve značení masa agrárníci a chovatelé skotu zjistili také v Hypernově a Albertu. "Sledovali jsme, jakým způsobem prodejci uvádějí na mase údaje, které jim ukládá legislativa," uvedl Kamil Malát ze svazu chovatelů skotu. Podle něj Interspar prodával balené hovězí maso s číslem zvířete narozeného v Česku, které ovšem neexistovalo. Zvolený formát čísla zvířete se podle Maláta v Česku navíc vůbec nepoužívá. Na balíčku bylo uvedeno jako místo porážky Rakousko, chybělo ovšem číslo jatek. "Na místo správného výrazu vykrmeno bylo použito slovo vypěstován," podotkl Malát.

Úplné texty zpráv a další události včerejšího dne naleznete v rubrice Úplné zpravodajství.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info