Plíseň na párcích? Na vině je zákazník, má jasno prodavač řetězce Makro

Při nákupu narazil na plesnivé párky. Upozornil na to prodavače, který ovšem reagoval neobvyklou výmluvou. „Narušil jste chladicí řetězec.“ Případem se zabývá potravinářská inspekce.

Přímo v regálu objevil v neděli jeden ze zákazníků řetězce Makro v Hradci Králové plesnivé párky s datem spotřeby do 19. srpna. Informovala o tom včera regionální televize RTA.

„Jako majitel restaurace si myslím, že to je vrchol a nehoráznost,“ rozčiluje se Jiří Finger nad přístupem odpovědného pracovníka společnosti Makro. „Když jsem ty párky ukázal vedoucímu oddělení uzenin, tak mi řekl, že jsem narušil chladicí řetězec a že se mi zkazily, než jsem mu je ukázal. Prostě se mi vysmíval,“ dodává rozhořčeně.

SOS: Absurdní!

Nad postupem zaměstnance Makra se pozastavuje Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů (SOS). „Místo toho, aby vedoucí oddělení sklopil oči a dal věci do pořádku, použil naprosto nesmyslnou až absurdní argumentaci,“ podivuje se.

Když narazíte na neochotného prodavače, jenž na vaše upozornění nereaguje, příliš možností, jak ho dohnat k odpovědnosti, nemáte. Zpravidla pomůže až pohrození Českou obchodní inspekcí (ČOI). „V případě potravin doporučuji obrátit se na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci,“ vysvětluje Černý.

Inspektoři královéhradecké Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) včera skutečně zmíněný řetězec navštívili a nyní zpracovávají poznatky získané na místě.

„Stížnost je v šetření a musí projít řízením, které je v takových případech pevně dané,“ vysvětluje Ivo Klemeš, tiskový mluvčí SZPI.

Vyjádření řetězce Makro se omezilo na informaci tiskové mluvčí Markéty Světlíkové, která uvedla, že celá záležitost se momentálně prošetřuje a až do vyřešení případu nebude dále komentována.

Martin Samek

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info