Sítě typicky českých hospod bodují v cizině

Američané se svou značkou McDonald's doslova dobyli svět. Nyní se o podobný průlom pokoušejí i typicky české sítě restaurací.

Hospody Švejk jdou po stopách Haškova hrdiny a expandují do zemí bývalého Rakouska-Uherska. O české restaurace Ambiente zase projevili zájem Britové a Němci. Do světa vylétla i další česká restaurační značka - Potrefená husa, jejímž provozovatelem je pivovar Staropramen.

"Zatím máme po jedné restauraci v Rusku a Mexiku. Příští rok ale rozjedeme hospody v Maďarsku. Jednáme i se zájemci na Slovensku a v Rakousku," říká Radovan Sochor z firmy Daos Plus, jež provozuje restauranty Švejk.

V Česku má Daos už šestačtyřicet restaurací s "dobrým vojákem" na vývěsním štítu. Zájemce, který chce využít slavného jména, zaplatí vstupní poplatek sto tisíc korun. Každý měsíc pak odvede majiteli značky od jednoho do deseti tisíc korun.

Poptávka je i po českém konceptu restaurací Ambiente. "Máme zájemce o projekt Ambiente Brasileiro. Chtějí je například ve Velké Británii, Německu i Maďarsku," říká Tomáš Karpíšek, ředitel společnosti M Ambiente System Gastronomie. Ambiente už má v Česku deset restaurací, v nichž nabízí italské speciality i maso z grilu.

Potrefená husa zatím však funguje pouze ve slovenské Bratislavě. Větší expanzi pro ni zatím Staropramen nechystá. "Zájem ze zahraničí je však neustálý," říká Michaela Trýznová, mluvčí Pivovarů Staropramen.

Naopak do Česka se už v příštím roce chystají nové značky z Německa, Itálie i Francie.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info