Zdravá volba pro balené vody
02.01.2008 | ÚZPI
Nárůst spotřebitelské poptávky po balených vodách v USA
Byl uspořádán průzkum spotřebitelské poptávky, ve kterém měli spotřebitelé označit, který nápoj se nejvíce blíží jejich představám o nápoji pro zdravý způsob života. Pořadí bylo následující: balená voda 58 %, mléko 22 %, balené ovocné nápoje 5 %, sportovní a energetické nápoje 3 %, ledové čaje 2 %, sycené nealkoholické nápoje 2 %, balená káva měně než 1 %, ostatní nápoje 3 %. Důvody preferencí pro balené vody byly různé: stálá kvalita a zdravotní nezávadnost, dobrá chuť a přináležitost ke zdravému způsobu života. V roce 2007 vydaná zpráva Spolku obchodníků s nápoji (Beverages Marketing Corporation) v USA konstatuje prodej balených vod v USA v objemu 8,25 mld. galonů (asi 37,6 mld. l), což znamená spotřebu na osobu a rok asi 27,6 galonu (asi 224 l/os/r). Balené vody byly druhým největším obchodním sektorem v oblasti nápojů, po sycených nealkoholických nápojích.
Další články v kategorii
- Souhrn událostí uplynulého dne 17.4.2024 (18.04.2024)
- Jižní Morava vysychá, přípravy staveb zavlažovacích zařízení jdou ale pomalu (17.04.2024)
- Mladý zemědělec ve Znojmě: Do finále postupují Ondřej Němec a Petr Rebro (17.04.2024)
- Závlahu má v Česku jen třetina ovocných sadů, je podmínkou kvalitní úrody (17.04.2024)
- Odborníci v Lysicích registrují nové odrůdy ovoce a udržují živou kolekci (17.04.2024)