Změny na německém trhu s masnými výrobky

Kvalitativní výrobní trendy při produkci masných výrobků.

Německé zemědělská společnost (DLG) provádí již více než jedno století kvalitativní zkoušky potravin.

Mezi tradiční výrobky na německém trhu patří již po léta šunka a různé druhy salámů. V poslední době byla zaznamenána stagnace v prodeji těchto tradičních masných výrobků. Spotřebitelé se přiklánějí k novinkám, jakými jsou hotová a mražená jídla, masové lahůdky a čerstvé maso. Tyto potraviny zaznamenávají průběžný nárůst výroby.

U všech těchto výrobků se provádějí kvalitativní zkoušky, sleduje se jakost u nově vyvíjených masných výrobků. Zabezpečení těchto povinností požaduje i řada obchodníků.

Mezi základní trendy, jež se prosazují v poslední době, patří výroba lehkých resp. nízkokalorických masných výrobků. Stále více se na trhu prosazují výrobky s exotickým okořeněním, které navazují na tradiční masné výrobky. U vícesložkových pokrmů dochází ke sledování jejich rozmanitých vlastností, jejich náchylnosti k chybám, které mohou vzniknout v průběhu výroby potravin. Jednou ze složek, která se kromě masa používá pro přípravu nových výrobků, jsou rostlinné části a přísady, jež pocházejí z ryb a korýšů.

Často lze z tohoto důvodu pozorovat změnu stravovacích návyků u mnoha domácností, kdy se snižuje množství konzumovaného rychlého občerstvení. Hotové výrobky se vyrábějí v široké škále, přičemž je zaznamenán pokles jednostranných klasických potravin a dochází ke změnám, které s sebou přinášejí nové trendy. Ty pak oživují stávající situaci na trhu. O tom, zdali se tyto nové potraviny uchytí na trhu rozhodují nejen odborníci, ale hlavně konečný zákazník.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info