V české kotlině začíná boj o kávu v kelímku
20.02.2008 | iHNed.cz
V Česku se schyluje k obchodní válce mezi kavárenskými řetězci. Poté, co nedávný nástup amerického Starbucksu ukázal, že bohatnoucím Čechům nevadí platit i více než sto korun za plastový kelímek kávy, chystají protitah další hráči. Na Starbucks reaguje například další gigant, společnost McDonald's. Přestože prodej kávy tvoří jen pět procent z obratu firmy, chce podle své mluvčí Drahomíry Jirákové příští rok otevřít v Česku své kavárny McCafé.
Do Česka míří také německý řetězec Cup&Cino a další firma Coffee Heaven chce zdvojnásobit počet svých českých poboček. "Nyní je pro kávové řetězce ta nejvhodnější doba. Zvyšuje se životní úroveň obyvatel a káva v kelímku patří k jistému standardu uspěchaného života. Starbucks ale konkurenci ukázal, že Čechům už nevadí vyšší cena v případě, že za ni získají dobrý pocit z úspěšné značky a příjemného prostředí," říká Karel Mayer z Incoma Research.
Hlad po zeleno-bílé značce známé z amerických filmů překonal i očekávání samotné firmy. Konkurenci navíc dokázal, že v Česku je stále místo pro další hráče. Podle Mayera na trhu přibudou nejen kávové speciality, ale i více kaváren, které budou nabízet kávu v kelímku.

Tweet



