Ekologové spouštějí kampaň: Hledají se české biopotraviny

Poptávka po biopotravinách v Česku zaznamenala v posledním roce raketový nárůst, ale 56 procent bio zboží prodaného v obchodech pochází k dovozu. Například Plus Diskont, který loni zavedl ambiciózní reklamní kampaň na podporu své značky Biobio přiznává, že čtyři pětin u svého sortimentu dováží. Některé podniky, jejichž výrobky mívá domácnost běžně na stole, biopotraviny nenabízejí vůbec. Na trhu chybí obyčejné bio sýry a další mléčné výrobky, chleba, maso, uzeniny či zpracovaná zelenina.

Proto Hnutí DUHUA spustila kampaň, kdy bude vyjednávat s důležitými potravinářskými podniky a mobilizovat české spotřebitele. Bude po nich požadovat lepší nabídku biopotravin.

Snídaně z českých biopotravin? Zatím ne

„Chceme přimět velké výrobce potravin, aby začali na trh dovážet více bio zboží. Vadí nám, že většina zboží je z dovozu. Obyčejnou snídani či oběd si u nás z českých biopotravin prostě neuvaříte. Přitom mléko, obilí, zeleninu a další suroviny by mohli dodávat domácí zemědělci,“ říká Kateřina Kotásková z Hnutí DUHA. Prvním cílem ekologů je společnost Pribina, kterou ekologická organizace chce přimět k nabídce bio provedení populárního hermelínu.

Ekologové zároveň spouští webovou stránku www.ceskebiopotraviny.cz , kde lidé budou moct psát emaily přímo velkým výrobcům potravin. Najdou zde také novinky o biopotravinách na českém trhu, praktické kontakty na dodavatele nebo informace pro ekologické zemědělce.

Rozvoj ekologického zemědělství by snížit zatížení pesticidy či průmyslovými hnojivy a umožni i jim vracet zeleň do krajiny. Zdravé hospodaření pokrývá v České republice už více než 7 procent zemědělské půdy. Z toho však 82 procent tvoří louky a pastviny .

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info