Souhrn událostí uplynulého dne – 20. 02. 2008

Startuje třetí kolo příjmu žádostí o dotace z Programu rozvoje venkova

Do poloviny března mají možnost žadatelé předkládat projekty na zakládání, rozvoj a modernizaci zemědělských podniků, zahájení podnikání mladých zemědělců a diverzifikaci činností nezemědělské povahy. Preferenční kritéria, která se uplatní při hodnocení projektů, zveřejnilo dnes MZe na svých internetových stránkách.

Kofola koupila slovenskou značku Vinea

Společnost Kofola oznámila, že koupila ochrannou známku Vinea, jejímž dosavadním vlastníkem byla společnost Vitis Pezinok, která je největším výrobcem vína na Slovensku. Obě nápojářské firmy se na této transakci dohodly koncem roku 2007 a smlouva byla písemně uzavřena 31. ledna letošního roku. „Informace o tom, že ochranná známka Vinea je na prodej, jsme jako významný výrobce nealko nápojů získali přibližně před rokem. Na základě našich poznatků o trhu nealko nápojů vidíme ve značce Vinea značný potenciál, a proto jsme se rozhodli projevit o ni zájem,“ tvrdí generální ředitel slovenské Kofoly Marián Šefčovič. Kofola přitom již podobný nápoj vyrábí pod tradiční značkou Toptopic.

Silná koruna oslabuje dotace z EU

Silná koruna zeslabuje příliv evropských peněz na projekty, které mají pomoci Česku rychleji dosáhnout vyspělosti Evropské unie. A může ještě dál snižovat množství peněz, které země v následujících letech z Bruselu získá. I když částka v eurech, kterou Unie Česku přidělila, zůstává stejná, kvůli rychlému posílení české měny vůči euru dostávají žadatelé méně peněz, než si původně naplánovali. Musí kvůli tomu zvyšovat svou spoluúčast na financování nebo se proti kurzovým ztrátám zajišťovat. "Při poklesu kurzu eura musí příjemci dotací navýšit své financování až o deset procent," říká ředitel poradenské firmy Direkta Vladimír Kokoška.

Ekologové spouštějí kampaň: Hledají se české biopotraviny

Poptávka po biopotravinách v Česku zaznamenala v posledním roce raketový nárůst, ale 56 procent bio zboží prodaného v obchodech pochází k dovozu. Například Plus Diskont, který loni zavedl ambiciózní reklamní kampaň na podporu své značky Biobio přiznává, že čtyři pětin u svého sortimentu dováží. Některé podniky, jejichž výrobky mívá domácnost běžně na stole, biopotraviny nenabízejí vůbec. Na trhu chybí obyčejné bio sýry a další mléčné výrobky, chleba, maso, uzeniny či zpracovaná zelenina.

Úplné texty zpráv a další události včerejšího dne naleznete v rubrice Úplné zpravodajství.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info