České regionální značení výrobků

Rozšiřuje se spektrum značek pro výrobky (včetně potravin) a služby s typickými znaky pro určité české regiony.

Systém regionálních značek byl v ČR v první fázi spojen s projektem financovaným Evropskou komisí (2004-2005), jehož cílem bylo zvyšovat povědomí o soustavě Natura 2000, tzn. se zaměřením na ekologii. Realizací projektu byl pověřen REC ČR (Regionální environmentální centrum Česká republika).

V letech 2005 a 2006 byly uděleny první značky pro Krkonoše, Beskydy a Šumavu. V r. 2007 se přihlásily Moravský kras, Orlické hory a Vysočina.

V rámci dalšího projektu vznikla značka pro Moravské Kravařsko a mezinárodní značka Górolsko Svoboda (Jablunkovsko) pro region zahrnující Česko, Polsko a Slovensko. Zájem projevily i další regiony. Projekty jsou financována z prostředků EU, z grantu z Islandu, Lichtenštejnska a Norska, z prostředků MŽP ČR a krajů.

Původně mohly značku používat jen výrobky, od r. 2008 může být žádost o používání značky podána i pro služby (především stravovací a ubytovací). Musí být splněny podmínky týkající se kvality, ekologické šetrnosti a „něco navíc“ – specifické služby nebo speciality (gastronomické, architektonické aj.) typické pro region.

Moderní obchod, 16, 2008, č. 2, s. 27

Další informace:

Certifikace výrobků z českých hor

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info