Souhrn událostí uplynulého dne – 25. 03. 2008

Spotřeba biopotravin v ČR vzrostla loni o 70 procent

Spotřeba biopotravin v České republice dosáhla v roce 2007 1,29 miliardy korun, což je nárůst o 70 procent oproti roku 2006. Vyplývá to z pravidelného šetření agentury Green marketing pro ročenku Český trh s biopotravinami. Češi utratili v loňském roce za biopotraviny téměř 1,3 miliardy korun, tedy o celých 530 milionů korun více než předloni. Trh s biopotravinami je v ČR setrvale rostoucí, po předloňských 49 procentech přidal vloni na obratu dalších 70 procent. Průměrná spotřeba na osobu tedy vloni činila 126 korun a biopotraviny si poprvé ukrojily více než půl procenta z celkové spotřeby potravin a nápojů, přesně 0,55 procent.

Británie chce zastavit protežování biopaliv v EU

Plán "zelené" Evropy dozná dalších změn. Poté, co se strhla vlna nevole proti aukcím s emisními povolenkami, čekají radikální změny také biopaliva. Britský premiér Gordon Brown chce, aby Brusel přehodnotil své plány na větší využívání pohonných hmot z obnovitelných zdrojů. Čím dál více vědců totiž bije na poplach a upozorňuje na to, že účinky dlouhodobé výroby biopaliv na životní prostředí nejsou dostatečně prozkoumány. "Kdyby používání biopaliv vedlo ve skutečnosti k nárůstu skleníkových plynů, bylo by to zjevně šílené," citoval list The Guardian Boba Watsona, poradce ministerstva životního prostředí.

Regionální značky se spojily v asociaci

Osm regionálních značek vytvořilo asociaci, která umožní jejich spolupráci a zajistí společnou propagaci na národní úrovni. Důvodem vzniku byla potřeba zastřešit úspěšně se rozvíjející aktivity ve všech regionech. "Jsem přesvědčena, že založení asociace je krokem kupředu," říká Tereza Vacková, která byla na prvním jednání Asociace regionálních značek, o.s. zvolena předsedkyní, a dodává: "Regiony tak převzaly zodpovědnost a získaly právo rozhodovat za celý systém značení Domácí výrobky." Tento systém zavedlo a dosud koordinovalo Regionální environmentální centrum ČR. "Asociace bude dbát, aby si všechny značky udržely vysokou úroveň, a poskytne nám prostor společně rozvíjet regionální značení," oceňuje Radka Sachrová, koordinátorka značky v Beskydech.

Heineken kupuje českou pivovarnickou trojku Drinks Union

Nizozemský Heineken kupuje ústeckou akciovou společnost Drinks Union, napsal server Euro online. Ústecké firmě patří pivovary v Krásném a Velkém Březně, v Lounech a Kutné Hoře. S roční produkcí přes milion hektolitrů piva je třetí největší pivovarnickou skupinou v České republice. Drinks Union vyrábí piva Zlatopramen, Březňák, Louny, Dačický, Lorec, Jarošov a Pivrnec. Transakci ještě musí schválit antimonopolní úřad. Cena, kterou Heineken za Drinks Union zaplatí, nebude oznámena.

Úplné texty zpráv a další události včerejšího dne naleznete v rubrice Úplné zpravodajství.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info