Inspekce kontrolovala speciální prodejní akci tuzemských vín v Intersparu
22.05.2008 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce - SZPI
V úterý 20. května se v některých médiích objevila informace, že obchodní řetězec Interspar zahájil prodejní akci, v rámci níž byla v regálech označených logem „Vína z Moravy, vína z Čech“ nabízena mimo jiné vína ze Španělska a z Maďarska. Uvedené logo se podle informací z médií nacházelo také přímo na lahvi Chardonnay z Vína Mikulov původem ze Slovenska.
Státní zemědělská a potravinářská inspekce na základě toho provedla namátkové kontroly ve vybraných provozovnách řetězce Interspar v Brně, Karlových Varech, Plzni, Ostravě, Prostějově a Frýdku – Místku. Inspektoři kontrolovali etikety vín ve stáncích a regálech označených reklamní cedulí s nápisy a logy "Vína z Moravy, Vína z Čech", ale také nabídkové letáky k této speciální akci. Ve většině provozoven byla takto do oběhu uváděna pouze tuzemská vína. Pouze v Intersparu v Prostějově inspektoři mezi kontrolovanými víny nalezli Modrý Portugal Klasik původem z Maďarska, a to v celkovém množství 45 litrů.
V Intersparu v Plzni pak inspektoři v normálním regálu s vínem objevili 26 lahví Chardonnay,které na obale uvádělo, že jde o „akostné vino odrodové, vinohradnická oblast Južnoslovenská“ a současně bylo na zadní straně láhve umístěno logo „Vína z Moravy“. Kontrolou v provozovně společnosti Vína Mikulov, pro kterou bylo víno na Slovensku plněno, bylo zjištěno, že od listopadu roku 2007 bylo na trh uvedeno přes 67 tisíc lahví (tj. přes 50 tisíc litrů) tohoto klamavě značeného vína. Zástupce společnosti při kontrole uvedl, že firma již o problému ví z médií a že již sama přistoupila k sjednání nápravy.
Firmu Vína Mikulov vlastní akciová společnost Bohemia Sekt ze Starého Plzence. S řetězcem Interspar i se společností Bohemia Sekt bude zahájeno správní řízení kvůli klamání spotřebitele.
Jakostní vína musí na etiketě povinně uvádět, z jaké pěstitelské oblasti pocházejí hrozny, z nichž bylo víno vyrobeno. Oprávnění označovat vína logem „Vína z Moravy“ nebo „Vína z Čech“ však výrobcům uděluje Vinařský fond České republiky. Jde o marketingové označení, které má propagovat kvalitní tuzemská vína.
Zpracoval: Mgr. Martina Šmídtová - tisková mluvčí SZPI, tel: +420-542426633
Další články v kategorii
- Souhrn událostí uplynulých dní 12.12.2025 - 14.12.2025 (15.12.2025)
- Jak poznat zkažené vejce? Nenechte se zmást červenou skvrnou (14.12.2025)
- Další Emil? Rakušané spekulují o losovi u Vídně, ten pravý je ale na Šumavě (13.12.2025)
- Ministr Výborný na poslední Radě ministrů v roce 2025: Podpora inovací je pro budoucnost zemědělství zásadní (12.12.2025)
- ČOI ve třetím čtvrtletí odhalila 292 případů prodeje alkoholu nezletilým (12.12.2025)
- Týden v zemědělství podle Petra Havla – č. 50 (12.12.2025)
- Na březích dvou jihomoravských potoků jsou stovky nově vysazených stromů a keřů, přibyla i stanoviště pro obojživelníky (12.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Testovali jsme v laboratoři croissanty z Česka a Německa. Výsledky Čechy překvapí (12.12.2025)
- Albert i před letošními Vánoci podporuje zaměstnance v prodejnách příspěvkem a dalšími benefity (12.12.2025)

Tweet



