Pátrání po české (bio)buchtě začíná
05.06.2008 | ÚZPI
Poptávka po biopotravinách závratně roste i v Čeké republice a spotřebitelé chtějí v obchodech najít domácí, české zboží z ekologického zemědělství. Kampaň spotřebitelům umožní, aby se na velké pekárny, mlékárny, výrobce uzenin a další podniky sami obrátili a požadovali lepší nabídku českých biopotravin. Skoro dvě třetiny bio zboží v obchodech pochází z dovozu. Přitom mléko, obilí nebo zeleninu a další suroviny by klidně mohli dodávat domácí zemědělci. Hlavně základní potraviny – bio chleba, uzeniny, maso nebo mléčné výrobky – z české výroby na zdejším trhu často prostě nejde sehnat. České zemědělství i naše krajina tak zbytečně přichází o velkou příležitost.
Kampaň je součástí programu Hledá se česká buchta. Probíhat bude v příštích několika týdnech sice jen v Praze a Brně, ale prostřednictvím e-mailu se jí mohou zúčastnit obyvatelé z celé České republiky. Kampaň využívá plakátů, reklamních ploch ve vagonech Českých drah a vozech městské hromadné dopravě, citylightů i bannerů na silně navštěvovaných webech [1]. Hnutí DUHA očekává, že kampaň osloví stovky tisíc lidí.
Ekologická organizace na reklamách nabízí webovou stránku www.ceskebiopotraviny.cz, odkud lidé mohou psát e-maily přímo velkým výrobcům potravin. Najdou zde také novinky o biopotravinách na českém trhu, praktické rady, kontakty na dodavatele, informace o ekologickém zemědělství nebo publikace ke stažení.
Česká poptávka po biopotravinách raketově letí vzhůru. Ale 62 % bio zboží prodaného v obchodech loni pocházelo z dovozu [2]. Přitom některé z potravinářských podniků, jejichž výrobky běžná domácnost má na stole každý den, biopotraviny nenabízejí.
Ekologická organizace chce velké pekárny, mlékárny, výrobce uzenin či zpracovatele ovoce a zeleniny přimět, aby je zařadili do svého sortimentu. V průzkumu Hnutí DUHA, který oslovil 77 velkých potravinářských podniků, pouze pětina uvedla, že vyrábí biopotraviny [3]. Ale mnoho jich o tom uvažuje. Možnost, že by biopotraviny vyráběly, však odmítá třetina firem.
Hnutí DUHA kampaň připravilo ve spolupráci s agenturou Last Minute Management. Financování reklam – které jsou umístěny za nízkou nekomerční cenu – umožnil grant ve výši cca 250 000 Kč, který ekologická organizace na projekt dostala prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti.
Další články v kategorii
- Souhrn událostí uplynulých dní 12.12.2025 - 14.12.2025 (15.12.2025)
- Jak poznat zkažené vejce? Nenechte se zmást červenou skvrnou (14.12.2025)
- Další Emil? Rakušané spekulují o losovi u Vídně, ten pravý je ale na Šumavě (13.12.2025)
- Ministr Výborný na poslední Radě ministrů v roce 2025: Podpora inovací je pro budoucnost zemědělství zásadní (12.12.2025)
- ČOI ve třetím čtvrtletí odhalila 292 případů prodeje alkoholu nezletilým (12.12.2025)
- Týden v zemědělství podle Petra Havla – č. 50 (12.12.2025)
- Na březích dvou jihomoravských potoků jsou stovky nově vysazených stromů a keřů, přibyla i stanoviště pro obojživelníky (12.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Testovali jsme v laboratoři croissanty z Česka a Německa. Výsledky Čechy překvapí (12.12.2025)
- Albert i před letošními Vánoci podporuje zaměstnance v prodejnách příspěvkem a dalšími benefity (12.12.2025)

Tweet



