Kvůli drahé ropě budou lahve šampaňského lehčí

Rostoucí ceny pohonných hmot dolehly i na francouzské výrobce šampaňského. Aby ušetřili na dopravě, začali někteří z nich vyrábět lahve z tenčího skla.

Francouzský producent šampaňského G.H. Mumm, kterého vlastní nápojový koncern Pernod Ricard, právě dokončil zkušební výrobu 2,5 milionu lahví, které uložil na dva a půl roku do sklípků. Jedna prázdná ztenčená láhev váží 835 gramů. Když se naplní, její váha dosahuje téměř dvou kilogramů.

Dosavadní průměrná váha většiny prázdných lahví je zhruba 900 gramů, což je podle britského listu Financial Times dvakrát tolik co váha standardní lahve na víno.

Čeká se na povolení

Zkušební produkci nařídila francouzská obchodní asociace Comité Interprofessionnel du vin de Champagne (CIVC), která sdružuje pěstitele vín a výrobce šampaňského.

Společnost G.H. Mumm nemůže prodávat tenčí lahve, dokud nedostane povolení od CIVC. Pokud proběhnou zkoušky bez problémů a tenké lahve odolají tlaku šampaňského, CIVC doporučí i ostatním výrobcům, aby je používali.

Tenké lahve využívá zatím jen jeden z předních francouzských výrobců šampaňského Vranken-Pommery Monopole. Podle vedení společnosti se nyní vměstná o čtyři tisíce více lahví na každé nákladní auto.

Lehčí lahve, méně aut

Koncern Vranken-Pommery Monopole zároveň odhaduje, že pokud by každý výrobce šampaňského začal používat tenčí lahve, počet nákladních aut na silnicích by se každoročně snížil o 3 tisíce.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info