Růst trhu s ledovým čajem a kávou

Trvale roste v USA obliba nápojů na bázi čaje a kávy v plechovkách, lahvích, či zmrazených, mj. i v důsledku propagovaného obsahu příznivě působících složek.

Ledový čaj a káva (Iced Tea and Coffee) patří v USA k trvale rostoucím položkám ve sféře nápojů. Obrat u čajových nápojů v plechovkách a lahvích činil za rok (od dubna 2007 do dubna 2008) 1,1 mld. USD (vedoucí firmou je Arizona Tea následovaná Lipton), u chlazených čajů 284 mld. USD (nejvíce od Turkey Hill a Red Diamond). Obrat a u kávy a capuccina činil 269 mld. USD. Z čajů je nejvíce rozšířena neochucená forma (26 ze 100 výrobků) a dále příchutě citronů (16) broskví (12), ostružin (11) a granátových jablek(10). Mezi čajové nápoje bývají počítány i výrobky z povzbuzující rostliny yerba mate. Mezi výrobci ledové kávy a cappuccina dominuje Starbucks. Ledová káva bývá nejčastěji bez příchutě, méně často ochucená vanilkou, karamelem, mlékem, skořicí, peprmintem či čokoládou.

Popularitu těchto nápojů zvyšují informace o příznivém vlivu antioxidantů a dalších složek obsažených v čajích a v ovoci („superfruit“).

Coca cola se prosazuje s nápojem „Minute Maid Pomegranate Tea“ a nápojem „Mango Acai White Tea“ od ekologicky produkující společnosti Honest Tea, v níž má 40% podíl. K inovacím patří sycené čaje, např. zelený čaj „Enviga“ vyvinutý Coca cola a Nestea

propagovaný jako spalovač tuků s ohledem na obsažený katechin EGCG (zatím nemá povolení FDA k použití příslušného tvrzení). Jiný sycený čaj – "Steaz´s Organic sparkling Green Tea" byl schválen jako součást školního výživového programu.

Na významu nabývá certifikovaná produkce Fairtrade (např. ekologicky produkovaná káva JavaPop´s Javaccino).

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info