Zákazníci najdou potraviny z jihu Čech na pultech snáze
29.09.2008 | Denik.cz
Čím dál tím více sledují zákazníci při nákupech nejen kvalitu zboží, ale také jeho původ. A právě na regionální produkty se rozhodlo soustředit pozornost Jihočechů spotřební družstvo Jednota.
Jsme regionální firma a působíme hlavně v Jihočeském kraji. Zákazníkovi chceme nabídnout zboží, které pochází z kraje, a tím chceme podpořit i naše zemědělce a zaměstnanost v regionu,“ sdělil ředitel Jednoty Jaroslav Froulík.
V obchodech Terno a Trefa tak budou na potraviny místních výrobců upozorňovat značky a loga „Z našeho regionu“ a „Chutná hezky. Jihočesky“.
Chutná jihočesky
Právě vítězné produkty ze soutěže Chutná hezky. Jihočesky, kterou vyhlašuje Regionální agrární komora Jihočeského kraje, zařazuje Jednota do své nabídky. Zákazníci tak mohou ochutnat například letošní vítězný tmavý med hlubockého včelaře Antonína Zvánovce, staročeský trdelník českokrumlovského pekařství Nodes, Jindřichohradecký Tuzemák a mnoho dalších. Na pultech a v regálech supermarketů Jednoty se totiž objeví výrobky, které se umístily na prvních třech místech v každé kategorii.
„Dnes nabízíme devadesát procent čerstvého zboží od regionálních dodavatelů,“ poznamenal náměstek pro obchod a marketing Jednoty Pavel Primus.„Docela si všímám a radši vezmu to, co je odtud. Teď jsem třeba koupila uzeniny z Týna. Když jsem je brala posledně, musím říct, že nám chutnaly,“ ukázala do nákupního košíku Božena Kolářová z Českých Budějovic.
Podporu vysoce kvalitním regionálním produktům věnuje také Jihočeský kraj. „Usilujeme o to, aby část z příspěvku na národní značku Klasa obdržely přímo kraje právě na podporu místních specialit,“ uvedl krajský radní Jiří Netík.
„Navrhujeme, aby kraje měly možnost využít na propagaci místních potravinářských výrobků kolem deseti procent ze zhruba dvousetmilionového státního příspěvku na značku Klasa. Nyní se tímto návrhem zabývají právníci, Po odsouhlasení na úrovni krajů by tomuto řešení už nemělo nic stát v cestě,“ vysvětlil Netík, který o novém příspěvku pro kraje jednal i s ministrem zemědělství Petrem Gandalovičem u příležitosti jeho návštěvy na letošním agrosalonu Země živitelka.
Cení se kvalita
Důležité podle Netíka je, že i kraje budou moci rozhodovat, který z výrobků si zaslouží podporu, čímž národní projekt získá také regionální rozměr. Obdobou budoucí značky Regio Klasa je již fungující, výše zmiňovaný jihočeský projekt „Chutná hezky. Jihočesky“.
„Spotřebitelé budou mít jistotu, že kvalita oceněného výrobku je pod kontrolou, navíc pro turisty se značka Regio Klasa stane jasným vodítkem při vyhledávání místních specialit,“ dodal Netík s tím, že výhodu na trhu získají i samotní výrobci, kteří musí na potravinářském trhu soupeřit s nadnárodními společnostmi.
Další články v kategorii
- Další Emil? Rakušané spekulují o losovi u Vídně, ten pravý je ale na Šumavě (13.12.2025)
- Ministr Výborný na poslední Radě ministrů v roce 2025: Podpora inovací je pro budoucnost zemědělství zásadní (12.12.2025)
- ČOI ve třetím čtvrtletí odhalila 292 případů prodeje alkoholu nezletilým (12.12.2025)
- Týden v zemědělství podle Petra Havla – č. 50 (12.12.2025)
- Na březích dvou jihomoravských potoků jsou stovky nově vysazených stromů a keřů, přibyla i stanoviště pro obojživelníky (12.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Testovali jsme v laboratoři croissanty z Česka a Německa. Výsledky Čechy překvapí (12.12.2025)
- Albert i před letošními Vánoci podporuje zaměstnance v prodejnách příspěvkem a dalšími benefity (12.12.2025)
- MŽP poskytne 300 milionů korun na instalace fotovoltaik na zemědělské půdě (12.12.2025)
- Věčné chemikálie ve vodě škodí dětskému zdraví i peněženkám (12.12.2025)

Tweet



