Potraviny Fare Trade proráží na český trh
08.10.2008 | E15 on line
Potravin Fair Trade budou na tuzemském trhu viditelnější. Od poloviny října je do své nabídky zahrnou velkoobchodní prodejeny Makro Cash&Carry a restaurace společnosti Eurest. Češi mají totiž o výrobky se značkouFair Trade, která je symbolem takzvaného spravedlivého obchodu, stále větší zájem.
„Lidé se dozví z mediální osvěty, za jakých podmínek se například v některých zemích vyrábí čokoláda. Pak mají o výrobky Fair Trade větší zájem,“ uvedla Lenka Černá za společnosti Excellent Plzeň.
Prodej zboží Fair Trade v Česku v posledních letech výrazně roste a loni Češi za tyto výrobky utratili rekordních 27 milionů korun. Ve srovnání s rokem 2006 to bylo o 17 milionů korun více.
"Do sortimentu zařazujeme výrobky v segmentech kávy. Zavádíme tento sortiment, neboť Fair Trade položky jsou z našeho pohledu pro budoucnost významné a zákazníci o ně postupně začínají mít zájem," uvedla Mluvčí společnosti Makro Cash&Carry Markéta Světlíková.
Fair Trade v kvalitě BIO poskytne svým strávníkům ve vybraných restauracích společnost Eurest. V nabídce bude mít například hořkou čokoládu s pomerančovým olejem či kávová zrna v čokoládě. Dalších pět výrobků do svého sortimentu v září zařadila síť dm drogerií, která jejich prodej zahájila loni na podzim a nyní připravuje speciální vánoční nabídku včetně dárkového balíčku.
Systém spravedlivého obchodu Fair Trade snaží zajistit výrobcům výdělek, který jim za jejich práci náleží. Část zisku putuje do společného fondu, z něhož se financují projekty sociálního rozvoje a ochrany životního prostředí. Největším odbytištěm pro tyto výrobky je Evropa, která má na celkových tržbách podíl zhruba 70 procent.
Zhruba polovinu výrobků Fair Trade nakoupí Češi v prodejnách biopotravin. Druhým nejvýznamějším prodejním místem jsou supermarkety, na které připadá podíl 20 procent, na specializované prodejny Fair Trade 11 procent a osm procent těchto produktů se prodá přes nezávislé prodejny potravin.
Značku Fair Trade například cukr, čokoláda, květiny, sušené ovoce, ořechy nebo umělecké a řemeslné výrobky jako keramika, sklo, textil, šperky, hračky či koberce. Produkty pod touto značkou se prodávají ve více než 20 zemích a nakupují se od farmářů a drobných podnikatelů ve více než 50 zemích.
Další články v kategorii
- Další Emil? Rakušané spekulují o losovi u Vídně, ten pravý je ale na Šumavě (13.12.2025)
- Ministr Výborný na poslední Radě ministrů v roce 2025: Podpora inovací je pro budoucnost zemědělství zásadní (12.12.2025)
- ČOI ve třetím čtvrtletí odhalila 292 případů prodeje alkoholu nezletilým (12.12.2025)
- Týden v zemědělství podle Petra Havla – č. 50 (12.12.2025)
- Na březích dvou jihomoravských potoků jsou stovky nově vysazených stromů a keřů, přibyla i stanoviště pro obojživelníky (12.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Testovali jsme v laboratoři croissanty z Česka a Německa. Výsledky Čechy překvapí (12.12.2025)
- Albert i před letošními Vánoci podporuje zaměstnance v prodejnách příspěvkem a dalšími benefity (12.12.2025)
- MŽP poskytne 300 milionů korun na instalace fotovoltaik na zemědělské půdě (12.12.2025)
- Věčné chemikálie ve vodě škodí dětskému zdraví i peněženkám (12.12.2025)

Tweet



