Prodej etických čerstvých potravin v Evropě raketově roste

Z výsledků nového výzkumu agentury Organic Monitor „European Market for Ethical Fruit & Vegetables“,

Popularita etického spotřebitelství znamená nárůst poptávky po bio a fair trade čerstvém ovoci a zelenině v Evropě. Vyplývá to z výsledků nového výzkumu agentury Organic Monitor „European Market for Ethical Fruit & Vegetables“, které ukazují, že prodej etického ovoce a zeleniny poprvé v roce 2007 přesáhl hranice 5 miliard eur.

K největším nárůstům došlo podle studie v severní Evropě. Přes 5 % všeho ovoce a zeleniny prodané ve Velké Británii, Německu a Finsku tvoří certifikované bioprodukty nebo fair trade produkty. Ve Švýcarsku je tento podíl dokonce vyšší než 10 %.

Bioprodukty představují většinu prodejů etických čerstvých potravin na trhu. Největší kategorií je biozelenina, její hodnota byla v roce 2007 2,5 miliardy eur. Růst kategorie biozeleniny a ovoce je nicméně zpomalován nedostatečnou nabídkou.

Studie zjistila, že maloobchodníci jsou nuceni budovat celosvětové dodavatelské řetězce, aby si zajistili nepřetržité zásobování bio ovocem a zeleninou. Evropská produkce zdaleka nestačí pokrývat poptávku. V některých evropských zemích dokonce dochází k úbytku ekologických ploch. Hlavním důvodem odrazujícím zemědělce ke konverzi na ekologické hospodaření je nárůst cen zemědělské produkce.

S rychle rostoucí poptávkou po etických a ekologických potravinách se nerovnováha mezi nabídkou a poptávku pravděpodobně na trhu nějaký čas udrží.

Motivem pro nákup bioovoce a zeleniny jsou především důraz na zdraví, zdravou výživu a ekologii. Objem prodejů v této kategorii by se měl podle Organic Monitor během několika let zdvojnásobit.

Zdroj: Fresh Plaza.com

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info