Levnější nebo chutnější? Pivaři mají jasno

Při výběru piva je pro Čechy nejdůležitější jeho chuť. Cena je pro ně důležitá méně, přesto je do určité míry významná pro dvě třetiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky zveřejnilo Centrum pro výzkum veřejného mínění.

Chuť piva je důležitější pro muže než pro ženy. Muži si také častěji kupují jen pivo určitých značek. Činí tak kolem 80 procent z nich, podíl takových žen se pohybuje kolem jedné poloviny. Průzkum také prokázal provázanost spotřeby s ekonomickým postavením konzumentů; s vyšším průměrným příjmem roste preference chuti, zatímco pro osoby s nižšími příjmy je důležitější cena.

Minimální vliv na své rozhodování při výběru piva spotřebitelé přisuzují reklamě. Ta je do jisté míry důležitá pouze pro deset procent z nich. Nealkoholické pivo pro obyvatele Česka rozhodně stále není náhradou piva běžného. V situaci, kdy si normální pivo dát nemohou, volí však jeho nealkoholickou variantu téměř polovina mužů a necelá pětina žen. Ostatní si namísto nealko piva objednají raději jiný nealkoholický nápoj.

Roční spotřeba? Skoro 160 litrů na osobu

V rámci průzkumu bylo počátkem letošního září formou osobního rozhovoru dotázáno více než 1000 obyvatel ČR starších 15 let. Průzkum je součástí výzkumného projektu Hospody a pivo v české společnosti, který trvá od roku 2004.

Spotřeba piva v ČR je dlouhodobě velmi stabilní, loni činila 158,8 litru na osobu. Podle odhadů se na ní z 15 až 20 procent podíleli zahraniční turisté. V Česku je 48 průmyslových pivovarů, sedm největších z nich uvaří 84 procent tuzemského piva. Jedničkou na trhu je Plzeňský Prazdroj, který zaujímá téměř padesátiprocentní podíl

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info