Průměrná celoživotní užitkovost holandských dojnic překročila 30 000 kg mléka
12.12.2008 | ÚZPI
Nizozemské dojnice se vyznačují nejenom vysokou mléčnou užitkovostí, ale i dlouhou produkční dobou a proto již překročily u celoživotní užitkovosti hranici 30 000 kg mléka.
Nizozemské dojnice zapsané v plemenné knize v kontrolním roce 2007/08 poprvé prolomily hranici 30 000 kg mléka pokud jde o celoživotní mléčnou užitkovost. Oproti roku předchozímu vzrostla celková užitkovost o 927 kg na 30 777 kg mléka s průměrnou tučností 4,39 % a 3,50 % bílkovin. Nárůst průměrné celoživotní užitkovosti šel na vrub zvýšení počtu užitkových dnů u zapsaných krav o 1 328. Průměrná mléčná užitkovost na krávu zůstala nezměněna.
Pro porovnání: Dojnice v zemědělských podnicích (z Dolního Saska/Brém, Hesenska, nových spolkových zemí a Lucemburska) vyhodnocovaných v rámci informačního systému VIT (Vereinigte Informationssysteme Tierhaltung) v německém Verdenu dosáhly v období 2006/07 pouze průměrné celoživotní užitkovosti ve výši 23 495 kg mléka s tučností 4,15 % a 3,41 % bílkovin, při průměrné délce produkčního věku 34,6 měsíců. Přitom se stejně jako v Holandsku jedná o podniky s jasně převažující populací holštýnského skotu.
Holland: Über 30 000 kg Lebensleistung
Top Agrar, 2008, č. 12, s. R 4
Další články v kategorii
- Čí zájmy hájí premiér Babiš na jednání Evropské rady k rozpočtu? Naší země, nebo svého agroholdingu? (18.12.2025)
- Evropský parlament schválil odklad nařízení o odlesňování o další rok (18.12.2025)
- Řečtí zemědělci pokračují v blokádách i po příslibu více peněz (18.12.2025)
- Lední medvědi se geneticky adaptují na změny klimatu (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Australský podnikatel českého původu Josef Chromý proslul jako uzenář i vinař (18.12.2025)
- Česko rozšiřuje plochy ekologického zemědělství. Bio obiloviny a tradiční odrůdy nabývají na oblibě (18.12.2025)
- Analytik: Zmírnění zákazu prodeje aut se spalovacím motorem je kosmetická úprava (18.12.2025)

Tweet



