Informační systém zpřehlední nakládání s autovraky občanům i obcím
08.01.2009 | Agris
Provázanost údajů o převzetí autovraku s následnými informacemi o vznikajících odpadech z demontáže každého konkrétního vozu zajistí informační systém, který funguje od počátku tohoto roku. Informoval o tom ve čtvrtek mluvčí Ministerstva životního prostředí ČR (MŽP) Jakub Kašpar. Výhody systému jsou podle něj nesporné jak pro občany a obce, tak i pro evidenci automobilů a pro samotná sběrná zařízení.
Informační systém může v konečném důsledku přispět k omezení ztrát vozidel, krádeží a volně odstavených nepojízdných automobilů. Umožňuje totiž například zpětnou kontrolu porovnáním počtu trvale vyřazených vozidel z registru silničních vozidel a převzatých autovraků, může porovnat předávané autovraky s registry hledaných vozidel, udržovat neustále aktualizovanou databázi provozovatelů zařízení ke sběru autovraků apod.
Důležitým výstupem pro občany je vytištěné potvrzení o předání autovraku do zařízení k ekologické likvidaci vozidla, které je jednou z podmínek k trvalému odhlášení z registru silničních vozidel.
Provozovatelé zařízení ke sběru vybraných autovraků se do systému musí zapojit podle zákona o odpadech 1 a jeho prováděcí vyhlášky 2. Nezbytné je provést některé konkrétní kroky 3.
Poznámky:
1 § 37b odst. 1) písm.h) zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech.
2 Vyhláška č. 352/2008 Sb., o podrobnostech nakládání s autovraky.
3 Získat potřebný software – buď volný program případně využít vhodný komerční software, který splňuje dané požadavky.
Získat přístupové údaje. Ty obsahují přihlašovací jméno a heslo, které jednoznačně identifikují provozovatele a provozovnu zařízení ke sběru vybraných autovraků. Přístup do systému může získat pouze podnikatelský subjekt, který k provozování činnosti sběru vybraných autovraků získal povolení od příslušného krajského úřadu. Přihlašovací údaje jsou od 01.01.2009 distribuovány prostřednictvím sítě přepážek Czechpoint.

Tweet



