Současné trendy v uzenářské výrobě

Současné trendy z hlediska chutě, vůně a složení uzenářských výrobků.

Novinky v masném sortimentu zákazníci rádi zkouší – různé zajímavé chutě nářezů, šunku s medem, uzené maso v dekoru – ale často se vrací ke klasice. Základní druhy kořeněných směsí se zásadně nemění.

Co se mění, je pohled pro oko – různé barevné vložky s celým kořením, hezké dekory, které výborně chutnají. Existují nové přípravky např. pro povrchové obarvování tradičních výrobků – např. Debrecínky, Ostravské klobásy.

V posledních letech se dosti změnil letní sortiment. Češi rádi grilují, vyžadují zajímavé chutě marinád, kvalitní druhy masa v kvalitních marinádách, široký sortiment s různou paletou chutí a barev.

Je stále silnější trend ke zdravějším výrobkům, s nízkým obsahem „éček“, roste poptávka po bioproduktech. Odborníci na výživu požadují vyšší obsah vlákniny v potravinách.

V naší oblasti se začínají objevovat i šunky s vlákninou – přičemž EU předepisuje min. obsah vlákniny ve výrobku 3 %, aby mohlo být na etiketě deklarováno zdravotní tvrzení: „Obohaceno vlákninou“.

Obdobné tendence jako v celé Evropě jsou i na českém trhu: vysoký obsah bílkoviny, nízký obsah tuku, obohaceno vlákninou – a to vše nadále s chutí, která si nezadá s klasickými uzenářskými výrobky.

Zdroj: Řeznicko-uzenářské noviny, 2009, č.1, s.8

Další čísla Řeznicko-uzenářských novin zde

Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla). Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info