V supermarketu prodávali zelené hovězí

Vždy čerstvé a chutné zboží, alespoň to proklamují pražské obchodní řetězce. O tom, že ne vždy se to daří, ví své i čtenář Deníku Jiří Sejkora.

Ten zažil pořádný šok, když navštívil prodejnu Billa v Radimově ulici v Praze 6. Namísto čerstvé šťavnaté pochoutky na něj v regálu čekalo několik balíčků zeleného hovězího masa.

Podle Státní zemědělské a potravinářské inspekce nejsou podobné případy v metropoli ojedinělé, nejčastěji na zákazníky čeká zkažená zelenina.

Zklamaných spotřebitelů je víc

„Jsem konsternován a zklamán. Jak je možné, že si supermarket dovolí prodávat svým zákazníkům takovéto zboží?“ rozčiluje se Sejkora.

Podle Státní zemědělské a potravinářské inspekce se přitom nejedná o ojedinělou záležitost. „Stížnosti spotřebitelů na to, že jim obchodníci nabízejí zapáchající nebo jinak závadné maso, bohužel nejsou v Praze neobvyklé,“ řekla včera Deníku tisková mluvčí Státní zemědělské a potravinářské inspekce Martina Šmídtová. Spotřebitel má v takových případech možnost upozornit kontrolory z potravinářské inspekce. Stížnost lze vyplnit také na internetových stránkách Státní zemědělské a potravinářské inspekce www.szpi.gov.cz.

Hygienik varuje: Hrozí průjmy

Hlavní hygienik Michael Vít upozornil na zdravotní rizika závadných mas. „Konzumentovi v takovém případě hrozí nejrůznější infekční průjmová onemocnění, jako například salmonelóza.“

Obchodní řetězec Billa se hájí, že o záležitosti nebyl informován. Případ plánuje prošetřit. „Pracovníky prodejny ani pokladní na vadné zboží nikdo neupozornil. Přesto společnost Billa nařídila interní kontrolu úseku masa v Radimově ulici. Pokud se šetřením ukáže, že došlo k selhání personálu prodejny, vyvodí vedení společnosti Billa osobní důsledky,“ popisuje pracovník řetězce Jan Laštovička. Billa zároveň radí, aby se zákazníci při jakýchkoliv pochybnostech obrátili na pracovníky prodejny nebo na bezplatnou zákaznickou linku 800 153 976.

Obchodní řetězec Billa ale není jedinou prodejnou, která zákazníkům nabízela ne zcela kvalitní zboží. Seschlé a předražené zelené papriky měli podle zákazníků i v Hypernově na Chodově.

„Když jsem vyrazila na páteční nákup a chtěla koupit zelenou papriku, našla jsem jen seschlé kousky. A ještě chtěli za kilo 69 korun,“ řekla Deníku Marta Kováčová z Prahy 11.

Zákaznická linka

Tiskový mluvčí řetězce Ahold Libor Kytýr radí v obdobných případech kontaktovat pracovníky příslušného oddělení nebo manažera prodejny. „Zákazníci mohou také zavolat na naši bezplatnou zákaznickou linku 800 402 402. V případě, že zákazník již zboží zakoupil a odnesl si ho domů, může je reklamovat v příslušné prodejně,“ uvedl.

Plesnivé melouny zase před časem čekaly na zákazníky jednoho ze supermarketů Lidl ve Stodůlkách. Cedule nad zbožím přitom hlásala, že se jedná o první jakost. Selhání jednotlivce, brání se vedení obchodního řetězce.

„Zaměstnanci ve všech našich prodejnách v průběhu dne několikrát kontrolují stav potravin, které nabízíme, především čerstvé potraviny, jako je ovoce, zelenina, pečivo a podobně. Situace, ke které došlo, nás velmi mrzí. Kvalitu zboží zabezpečujeme vizuální kontrolou, ale bohužel může v rámci této kontroly dojít k lidskému selhání, což v tomto případě nastalo. Ihned jsme přijali interní opatření, aby se podobná situace neopakovala,“ uvedla tehdy pro Deník mluvčí řetězce Sandra Kipeťová.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info