Souhrn událostí uplynulého dne - 1. 4. 2009

89 % Čechů chce, aby Gandalovič zasáhl proti dovozu kradeného dřeva do Evropy

Skoro devět z každých deseti Čechů chce novou legislativu, jež zajistí, aby dřevo dovážené do EU nepocházelo z ilegální těžby. Potvrdil to průzkum veřejného mínění, který zadaly ekologické organizace [1]. WWF a Friends of the Earth Europe - organizace, kterou v České republice zastupuje Hnutí DUHA - prosazují, aby europoslanci a ministři zemědělství rychle schválili a přitom i vylepšili účinná opatření.

Madeta zvyšuje výkupní ceny mléka, pomohly prý exportní dotace

Největší tuzemská mlékárna, českobudějovická Madeta, dnes oznámila, že svým dodavatelům mírně zvýší výkupní cenu za mléko. Podle jejího ředitele Milana Teplého k tomu dopomohla mimo jiné i protikrizová opatření, především pak exportní dotace na sušené mléko a máslo. "Ekonomická situace vytváří prostor proto, aby Madeta nastartovala proces zvyšování nákupních cen. Za březen mohou naši dodavatelé očekávat vyšší cenu než v předchozích měsících. Bude to sice nepatrné zvýšení, ale kontinuální, pravidelné v průběhu roku," řekl ČTK a České televizi ředitel Madety Milan Teplý.

Příjmy polských zemědělců se po rozšíření EU zdvojnásobily

Příjmy polských zemědělců se po vstupu země do Evropské unie zdvojnásobily. Největší zásluhu na tom mají přímé unijní dotace na obdělávání půdy, které letos budou zřejmě rekordně vysoké. Vyplývá to z informací Institutu ekonomiky zemědělství a potravinářství, který zjišťoval, jaký vliv doposud měla unijní zemědělská politika na polské rolníky. Sedm miliónů sedláků a drobných hospodářů tvořilo v Polsku skupinu, která se rozšíření EU obávala nejvíce.

Povinné označování původu panenského olivového oleje

Dosud bylo uvádění místa původu u olivového oleje dobrovolné, nové nařízení 182/2009/ES (OJ L 63, 7. 3. 2009), kterým se mění nařízení 1019/2002 o obchodních normách pro olivový olej však rozhodlo, že od 1. 7. 2009 bude tento údaj povinný u panenského a extra panenského olivového oleje. Oleje z různých oblastí se vyznačují senzorickými rozdíly souvisejícími s rozdílnými tradičními zemědělskými postupy a rozdílnými postupy extrakce a směšování a spotřebitel má právo být informován, aby si mohl vybrat. A výrobci tak mohou marketingově využít vyšší kvalitu svých výrobků.

Úplné texty zpráv a další události včerejšího dne naleznete v rubrice Úplné zpravodajství

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info