Současné preference v oblasti obalů určených pro nápoje
18.06.2009 | ÚZEI, Agronavigator.cz
Dne 20. dubna 2009 bylo, na objednávku FEVE, Evropského svazu průmyslu obalového skla, ve dvanácti evropských zemích provedeno šetření, ve kterém se zjistilo, že z 6 200 evropských domácností, které se sledování zúčastnily, upřednostňovaly tři čtvrtiny jako obalový materiál pro potraviny a nápoje sklo.
Polovina dotazovaných evropských spotřebitelů je toho mínění, že sklo, v porovnání s jinými obalovými materiály, má pozitivní dopad na životní prostředí.
Devět z deseti Evropanů je obeznámeno s tím, že sklo lze libovolně často, bez kvalitativních nebo funkčních ztrát, recyklovat a může být použito k výrobě nových skleněných obalových materiálů.
Celých 69 procent respondentů je přesvědčeno, že v obalech ze skla zůstává nejlépe zachována původní chuť a nutriční hodnota potravin a nápojů. 48 procent považuje sklo za nejbezpečnější obalový materiál, pokud jde o jejich zdraví. 45 procent dotazovaných uvedlo, že raději sáhlo po vodě a ovocné šťávě ve skleněné lahvi, v případě, že jejich obchod s potravinami tuto volbu umožňoval.
Celoevropské FEVE anketní šetření poskytlo také podnět k iniciování celoevropské kampaně „Přátelé skla“.
Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla). Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.
Další články v kategorii
- Novým generálním ředitelem řetězce Penny v Česku je od listopadu Draško Lazović (16.12.2025)
- Souhrn událostí uplynulého dne – 15.12. 2025 (16.12.2025)
- Pivo bez alkoholu nemusí chutnat divně. Ve Walesu spustili přelomové zařízení (15.12.2025)
- Brusel podle šéfa EPP navrhne upustit od zákazu spalovacích motorů od roku 2035 (15.12.2025)
- Česko bude dál svírat inverze s teplotami do 5 stupňů (15.12.2025)
- Erozní vyhláška má řešit i vítr, Motoristé plánují změny (15.12.2025)
- Otevírací doba o Vánocích: Pozor na zavřené obchody. Nákup se vyplatí už teď (15.12.2025)

Tweet



