Nový hit na britském trhu: Vajíčka natvrdo pro ty, kteří neumí vařit

Vypadá to jako absurdní obchodní záměr, nicméně statistiky mluví výmluvně: Až 60 procent čtrnáctiletých Britů se v životě nepokusilo uvařit si vajíčko natvrdo. Teď si ho mohou koupit.

Většina mladých Britů neumí vařit, kupují buď hotová jídla nebo se stravují ve fastfoodech a tvrdí, že dokáží sotva uvařit vodu. O tom, jak dlouho se mají vajíčka vařit, často nemají ponětí.

Na ně míří nová obchodní strategie britské firmy The Happy Egg Company, která v těchto dnech ve velkých obchodních řetězcích začíná nabízet již uvařená vajíčka. V balení buď po dvou, nebo po čtyřech kusech, a to rovnou oloupaná.

Jedno vajíčko natvrdo stojí zhruba čtyřikrát víc než vejce syrové, vedení firmy však věří, že o zákazníky nouze nebude, že po něm sáhnou například ti, kteří si připravují letní saláty, ale nemají čas nebo chuť vejce do nich vařit.

„Naše perfektně uvařená vejce jsou určena všem, kteří připravují pikniky, všem, kteří požadují nutričně vydatnou svačinu připravenou během pár minut,“ tvrdí marketinkový ředitel firmy Rob Newell.

Školy děti naučí, jak vejce uvařit

Další hotové jídlo na trhu ovšem nezapadá do koncepce britské vlády, která - podobně jako známý propagátor zdravé vyživy Jamie Oliver - chce své občany předvědčit, že je v jejich zájmu, aby si vařili sami. Oliver kritizuje Brity za to, že utrácejí zbytečné peníze za hotová jídla, místo aby si vařili sami zdravě a z levných surovin.

Situace ohledně stravování už je tak vážná, zejména kvůli rostoucí obezitě, že se od roku 2011 bude na britských školách do osnov zařazen nový předmět Vaření. Povinně ho budou mít všichni jedenácti až čtrnáctiletí žáci.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info