Tropické ovoce obohacuje trh s nápoji

Trh s nealkoholickými nápoji zažívá v posledních letech stagnaci klasických segmentů jakými jsou ovocné šťávy a klasické minerální vody. Přitom nové nápoje doplněné o další přínosy vykazují rostoucí hodnoty celkového prodeje. Od roku 2008 je zvláštním trendem vyhovět podmínkám odpovídajícím hospodářskému sjednocení nealkoholických nápojů, které spotřebitelům nabízejí nové chuťové prožitky a zároveň mají nízkou energetickou hodnotu. Proto výrazně stoupl odbyt nápojů s velkým množstvím vody, vod s malým podílem ovocné šťávy. V roce 2008 to bylo až o 18,3 procent. Také smoothies zaznamenaly u dotazovaných spotřebitelů nárůst ve výši 41,8 procent a upevnily si tak svou pozici na trhu.

Funkční ovoce má zvláštní analytické a výživově fyziologické charakteristické vlastnosti a nabízí spotřebitelům značný zdravotní přínos. Tyto druhy ovoce mají libozvučná jména, jako karambola, goiaba, graviola, acerola, acaí, cupuacu, cajá, camu camu. Nejčastěji používané z těchto druhů plodů jsou domovem v Brazílii, přesněji řečeno u Amazonky. Příkladem z tohoto výčtu jsou tři perly amazonské oblasti, acai, camu camu a guave. Tyto druhy ovoce jsou v současnosti celoročně k dostání na německém trhu.

Jedničkou mezi plody z dešťového amazonského pralesa jsou tmavofialové plody palmy acai. Plod camu camu je nejbohatší ovoce na světě, co se týče obsahu vitaminů, je velmi kyselý, napomáhá k posílení imunitního systému a působí proti virovým nákazám. Má nejvyšší obsah vitaminu C, 2 780 mg/100g, který byl porovnáván například s hodnotou pomeranče, který obsahuje 92 mg/100g.

Ovoce guave chutná jako směs hrušky, kdoule a fíku. Patří k druhům ovoce nejvíce bohatým na vitamin C a je znám také jako pozoruhodný doplňující zdroj niacinu a vitaminu B1 a B2.

V budoucnosti bude sotva existovat inovace na trhu s nápoji, když nebude spotřebitelům poskytovat žádný zjevný dodatečný přínos (obsah funkčních látek). Proto bylo zaznamenáno používání extraktu z tropických plodů, což se projevilo rostoucí poptávkou po tropickém funkčním ovoci, jako je acai, guarana a goji, za takovým účelem, aby byly konzumentům přislíbeny nové chuťové zážitky. V takovém případě jsou spotřebitelé připraveni zaplatit vyšší cenu.

Velký podíl na tomto trendu má sdružení Lohas (Životní styl pro zdraví a trvale udržitelný rozvoj). Je založen na požadavcích pro zdravý životní styl nebo spotřebitelský typ, který se projevuje skrze spotřebitelské chování a cílený výběr výrobků určených pro zdraví, které zároveň vykazují stálost jakosti nápoje. Toto vše vede ke zvýšení poptávky po úsporných, zdravých a ekonomicky rozumných produktech a službách.

Uvedená skupina spotřebitelů není vymezena ani určitým věkem, ani sociální vrstvou. Důležitá je výhradně orientace na trvalý zdravotní prožitek.

Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla). Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info