TOP 10 českého trhu s biopotravinami
13.08.2009 | ÚZPI
Přehled největších společností v oboru biopotravin v České republice.
BIO TOP 10 podle absolutního obratu
Absolutně největší firmou na českém trhu s biopotravinami, měřeno obratem z prodeje biopotravin, je již druhým rokem společnost HiPP Czech, s.r.o. Společnost HiPP je nejvýznamnější firmou na evropském trhu v oblasti kojenecké a dětské biovýživy.
Oproti roku 2007 si v žebříčku BIO TOP 10 polepšily společnosti Pro-bio, Country Life a Olma, naopak směrem dolů se posunuly společnosti Penny a Biopark. Do nejlepší desítky se vloni svým obratem dostaly společnosti Billa, Tesco a Jan Štěrba. V TOP 10 českého trhu s biopotravinami jsou tedy za rok 2008 zastoupeni 4 maloobchodníci, 2 výrobci, 2 velkoobchodníci/výrobci a 2 dovozci.
Největší společnosti byly vybrány na základě výše tržeb z obchodní činnosti na českém trhu za rok 2008.
Český Bio Top 10 roku 2008
Deset největších firem na trhu s biopotravinami dle obratu v roce 2008
Pořadí 2008 | Pořadí 2007 | Název firmy | Typ |
1. | 1. | HiPP Czech, s.r.o. | Dovoz/distribuce kojeneckých a dětských biopotravin a nápojů |
2. | 3. | PRO-BIO obchodní spol., s r.o. | Zpracování/velkoobchod/do-voz/maloobchod |
3. | 4. | Country Life, s.r.o. | Velkoobchod/dovoz/zpraco- vání/výroba/maloobchod |
4. | 5. | Olma, a.s | Výroba mléčných biopotravin |
5. | 2. | Penny/PLUS DISCOUNT | Maloobchod |
6. | 0 | Billa | Maloobchod |
7. | 6. | dm drogerie | Maloobchod |
8. | 0 | Tesco | Maloobchod |
9. | 7. | Biopark, s.r.o. | Výroba hovězího, jehněčího a kuřecího masa |
10. | 0 | Jan Štěrba | Dovoz/distribuce ovoce a zeleniny |
Zdroj: Green marketing: ročenka Český trh s biopotravinami 2009
Největším výrobcem biopotravin je Olma
V roce 2008 se zvýšil počet registrovaných výrobců biopotravin z loňských 253 na 429, což znamená nárůst o 176 výrobců (69,6 %).
Podle sídla je nejvíce výrobců biopotravin registrováno v kraji Jihomoravském (101), v Praze (49) a Středočeském kraji (47). Naopak nejméně jsou výrobci zastoupeni v kraji Karlovarském (10) a v kraji Libereckém (16).
10 největších výrobců biopotravin dle obratu na českém trhu v roce 2008
Pořadí 2008 | Pořadí 2007 | Název společnosti | Obor výroby |
1. | 1. | Olma, a.s. | Mléko a mléčné výrobky |
2. | 3. | Biopark, s.r.o. | Hovězí maso |
3. | 2. | PRO-BIO, obchodní spol., s r.o. | Obilniny, těstoviny, polotovary, mlýnské výrobky |
4. | 0 | POLABSKÉ MLÉKÁRNY, a.s. | Mléčné výrobky |
5. | 7. | Mlékárna Valašské Meziříčí, s.r.o. | Mléčné výrobky |
6. | 4. | Country Life, s.r.o. | Obilniny, těstoviny, pečivo |
7. | 9. | Emco, s.r.o. | Snídaňové směsi |
8. | 8. | Hamé, a.s. | Kojenecká výživa, zpracované ovoce a zelenina |
9. | 5. | Sluneční brána, s.r.o. | Čaje a koření |
10. | 0 | Biopekárna Zemanka - Jan Zeman | Trvanlivé pečivo |
Zdroj: Green marketing: ročenka Český trh s biopotravinami 2009
Maloobchodu dominují obchodní řetězce
Maloobchodní řetězce hypermarketů a supermarketů mají na trhu s biopotravinami dominantní postavení. Přes jejich pokladny prošlo vloni 74 % všech nákupů biopotravin, spotřebitelé je také v průzkumech uvádějí jako nejčastější místo nákupu biopotravin. Jejich podíl trvale roste na úkor všech ostatních prodejních kanálů s výjimkou gastronomie, která je ovšem v počátcích svého rozvoje.
Mezi deseti největšími maloobchodníky s biopotravinami je 8 nadnárodních řetězců, o jednoho méně než vloni. Podíl 5 největších maloobchodníků na celkovém obratu s biopotravinami v ČR se zvýšil z 22 % v roce 2007 na 28 % v roce 2008.
10 největších maloobchodníků s biopotravinami dle obratu v roce 2008
Pořadí 2008 | Pořadí 2007 | Název MO | Formát | Počet provozoven | Počet biopotravin v sortimentu |
1. | 1 | Penny Market | Diskontní prodejna | 300 | 68 |
2. | 5 | BILLA | Supermarket | 194 | 260 |
3. | 2. | dm drogerie | Drogerie | 160 | 360 |
4. | 7. | Tesco | Hypermarket, supermarket, obchodní dům | 106 | 262 |
5. | 3. | SPAR | Hypermarkety a supermarkety Interspar | 34 | 255 |
6. | 5. | Ahold | Hypermarkety a supermarkety Albert | 280 | Hyper (363), Super (161) |
7. | 4. | Country Life | Specializovaná prodejna | 4 | 1 500 |
8. | 8. | Kaufland | Hypermarket | 87 | 252 |
9. | 10. | Globus | Hypermarket | 13 | 221 |
10. | 0 | COOP | Supermarkety, menší prodejny | 400 | 50 |
Zdroj: Green marketing: ročenka Český trh s biopotravinami 2009, www.bio-info.cz
Další články v kategorii
- Česko bude dál svírat inverze s teplotami do 5 stupňů (15.12.2025)
- Erozní vyhláška má řešit i vítr, Motoristé plánují změny (15.12.2025)
- Otevírací doba o Vánocích: Pozor na zavřené obchody. Nákup se vyplatí už teď (15.12.2025)
- Šebestyán vedl zemědělský dotační fond, od letoška zastupoval velké agropodniky (15.12.2025)
- V kanadských skladech leží americký alkohol za miliardy. Provincie řeší, co s ním (15.12.2025)
- Zvěřiny se v Česku mnoho nejí, ale zájem roste. Vede daněk, divočák a jelen (15.12.2025)
- Na Litoměřicku a Nymbursku se potvrdila v malochovech newcastleská choroba (15.12.2025)
- Městské lesy Chrudim nabízí stromky, jedle z plantáží jsou ve větší oblibě (15.12.2025)
- Ve Vodňanech vyrostl pavilon pro aquaponii a chov ryb v uzavřeném cyklu (15.12.2025)

Tweet



