Akce proti neoznačeným analogům sýrů

Němečtí pekaři používající jako složku do svých výrobků klasický sýr zahájili kampaň proti analogům sýrů v pizách, rolkách a dalších pokrmech. Na výkladní skříně umísťují hesla jako “Používáme výhradně sýry z mléka”. Jedna z největších spotřebitelských agentur sídlící v Hamburku se přidala k akci za správné označování “umělých sýrů” v hotových výrobcích i v pokrmech ve veřejném stravování, a např. publikovala seznam výrobků obsahujících analogy sýra, u nichž z označení není zřejmé, že se jedná o analogy.

V lepším případě používají výrobci taktiku, že do výrobku přidají malé množství pravého sýra a větší množství analogu. V označení na obalu uvedou obojí, ale spotřebitel nemá možnost posoudit obsažené podíly složek a věří, že konzumuje potravinu se sýrem.

V r. 2008 bylo v Německu vyrobeno kolem 100 000 t sýrových analogů z bílkoviny, rostlinného oleje a ochucovacích koncentrátů, na jejichž výrobu jsou náklady proti klasickým sýrům asi poloviční. Nejnovější průzkum v Hessensku ukázal, že přes 30 % pokrmů údajně obsahujících sýr, nemá se sýrem nic společného. Výrobci používající sýr a spotřebitelé bojují za to, aby bylo legislativně stanoveno, že pokud se jedná o analog sýra, nesmí být slovo sýr uvedeno v seznamu složek. Zatím je legislativně upraveno jen použití slova “sýr” v názvu výrobku – v tom případě je termín “sýr” vyhrazen jen pro tradiční výrobek z mléka.

Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla). Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info