Marketingový fond ministra zaujal
11.10.2009 | APIC-AK
Konkretizovat spolupráci zemědělců při rozvoji venkova se rozhodl ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška a Jan Veleba, prezident Agrární komory ČR. Na krátké, ale velmi zajímavé schůzce se sešli v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR, aby využili přestávky mezi jednáními a stanovili několik bodů spolupráce.
„Inspiroval mě na výstavě Země živitelka pavilon jednotlivých Místních akčních skupin,“ řekl ministr Vondruška, který tam strávil během rozhovorů skoro dvě hodiny. S jednotlivými zástupci měst a obcí českých, moravských a slezských regionů měl možnost diskutovat o jejich snahách zviditelnit svá teritoria. „Vznikla řada velmi zajímavých projektů a věřím, že se v této velmi užitečné činnosti bude pokračovat a chceme být při tom,“ řekl dále Vondruška. Zaujala jej i soutěž agrárních komor o nejlepší regionální potraviny a právě s mnoha z těchto vítězných výrobků se setkal jak v pavilonu MAS ČR, tak i v dalším velkém pavilonu, kde se soustředily jednotlivé okresní a regionální agrární komory s vítěznými potravinami.Ty se na Zemi živitelce nabízely k ochutnávkám a bylo je možné i koupit.
„Na Zemi živitelce jsme společně uspořádali s Eduardem Kavalou, předsedou Spolku pro obnovu venkova, a Františkem Winterem, předsedou Národní sítě MAS ČR společný večer, kde se prezentovaly jak tyto vítězné potraviny, tak i rukodělné práce a bylo možné se i hlouběji seznámit s těmito aktivitami. Vznikla velmi dobrá spolupráce, a ta se prohlubuje,“ ubezpečil ministra Jan Veleba.
Veleba také informoval o vytvoření Marketingového fondu a již v pořadí druhé schůzce jeho představitelů, kteří jsou vybraní z řad členů Agrární komory ČR. Toto zhruba desetičlenné zastoupení fondu nyní tvoří kostru činnosti, v konkurzním řízení vybralo agenturu, která bude prezentovat zajímavou formou činnost zemědělců a jejich produkci a stanoví klíč, podle něhož budou zemědělci přispívat do tohoto fondu. Podle zkušeností z některých okolních států, kde již tento fond řadu let existuje, jsou to haléřové hodnoty, které se odevzdávají při prodeji produkce do společné kasy. „Na této příspěvkové činnosti se chtějí podílet i některé krmivářské společnosti, prodejci zemědělské techniky a další,“ řekl Veleba. Ti, co úzce navazují na činnost zemědělců a jsou s ní i ekonomicky svázaní, a vědí velmi dobře, že pokud se zemědělství z valné části v ČR okleští, skončí i jejich profesní podnikání, což nechtějí připustit.
Od marketingového fondu si proto zemědělci hodně slibují a ministr Vondruška tuto snahu zviditelňovat i tímto způsobem české potraviny ocenil. Vyjádřil přesvědčení, že je možné, aby Agrární komory ČR spolupracovala i na některých projektech s ministerstvem pro místní rozvoj.
Eugenie Línková
Další články v kategorii
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Vítězem miliardového tendru Lesů ČR je LDF Rožnov, má osm ze 40 zakázek (18.12.2025)
- Itálie a Francie jsou proti rychlému schválení a podpisu dohody Mercosur (18.12.2025)
- Čí zájmy hájí premiér Babiš na jednání Evropské rady k rozpočtu? Naší země, nebo svého agroholdingu? (18.12.2025)
- Evropský parlament schválil odklad nařízení o odlesňování o další rok (18.12.2025)
- Řečtí zemědělci pokračují v blokádách i po příslibu více peněz (18.12.2025)
- Lední medvědi se geneticky adaptují na změny klimatu (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Australský podnikatel českého původu Josef Chromý proslul jako uzenář i vinař (18.12.2025)
- Česko rozšiřuje plochy ekologického zemědělství. Bio obiloviny a tradiční odrůdy nabývají na oblibě (18.12.2025)

Tweet



