dm drogerie a svět bio

Rok 2009 je pro společnost, která výrazně podporuje projekt BIO do škol, velmi úspěšný.

Společnost dm drogerie markt s.r.o. zakončila obchodní rok 2008/2009 velice úspěšně. V České republice dosáhla za období říjen 2008 – září 2009 opět kolosálního obratu, tentokrát ve výši 4 793 mil. Kč, a navázala tak na úspěch obchodního roku 2007/2008. Dosažený obrat představuje nárůst o 19,6 procent v porovnání s předešlým rokem.

dm Rakousko společně se svými stoprocentními dceřinými společnostmi, mezi které kromě České republiky patří další země střední a jihovýchodní Evropy (Maďarsko, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Bosna a Hercegovina, Rumunsko a Bulharsko), dosáhla celkového obratu ve výši 1,463 mld. EUR a tím nárůstu obratu o více než 11,7 procent. Dceřiné společnosti se na obratu podílejí ze 60 %, tedy obratem 884 mil. EUR, což odpovídá nárůstu o 15,6 %.

Celý koncern včetně dm Německo dosáhl obratu 5,21 mld. EUR a vykazuje tak nárůst obratu o 11,6 procent.

Za úspěchem stojí důvěra

Gerhard Fischer, jednatel dm Česká republika, k tomu dodává: „Máme radost z dynamického rozvoje navzdory obrovské recesi a hospodářské krizi. Rok, který byl bouřlivý pro ekonomiku i mnoho spotřebitelů, se v drogistickém odvětví víceméně negativně neprojevil. Důvod je zřejmý: Lidé si právě v dobách, kdy musí více přemýšlet o penězích, které mohou utratit, chtějí i nadále dopřávat každodenní malý luxus. Mnoho lidí je nyní z nejrůznějších důvodů nuceno šetřit při vyšších výdajích a nemůže si dovolit například nové auto nebo větší byt. „Malý luxus" v podobě nové vůně nebo speciální pečující kosmetiky slouží v tomto případě jako náhrada za to, co si člověk nemůže dopřát.“

„dm se také povedlo upevnit své postavení a zvýšit svůj podíl na českém trhu. Důvod vidíme kromě jiného v naší výborné pověsti a váženosti značky dm. Na tomto místě je třeba vyzdvihnout především atraktivitu sortimentu, spolehlivý koncept dlouhodobých cen, který garantuje každé snížení ceny na dobu minimálně 4 měsíce; výhody nabízené stálým zákazníkům, přátelský přístup a kompetence našich spolupracovníků,“ dodává pan Fischer.

dm výrazně posílila podíl na českém trhu s drogistickými řetězci, a to o 4,9 % (Zdroj: Nielsen Summary Level Report Drug, 09/2008 –08/2009 versus 09/2007 – 08/2008).

Za tímto úspěchem stojí i firemní filozofie a emocionální vztah k zákazníkům.

Další rozšíření bio sortimentu a přírodní kosmetiky

Ke zvyšování kvality sortimentu, který dm nabízí, přispívá především sortiment biopotravin a přírodní kosmetiky. Obě kategorie jsou neustále rozšiřovány.

dm tímto způsobem podporuje zdravý a uvědomělý životní styl a zároveň šetrný přístup k životnímu prostředí a k přírodním zdrojům. Bio sortiment byl rozšířen o další nové produkty českých výrobců a o nové výrobky značky AlnaturA. Na přelomu června a července 2009 byla nově zavedena dětská bio výživa ve skle, mléko a dětské kaše dm privátní značky babylove.

Od roku 2008 nabízí dm také ekologické dětské pleny dm privátní značky Alana, jejichž vnější rouno a prodyšná ochranná vrstva jsou až 100% odbouratelné.

dm klade důraz na nabídku bio a přírodní kosmetiky. Paleta těchto produktů je průběžně doplňována a rozšiřována. I proto byla do dm sortimentu v březnu 2009 zařazena nová řada privátní značky dekorativní kosmetiky alverde. alverde nabízí široký základní sortiment i různé speciální produkty. Naplňuje neustále rostoucí poptávku zákazníků po přírodní dekorativní kosmetice. dm tak za příznivé ceny nabízí vysoce kvalitní výrobky, které neobsahují látky na bázi ropných olejů, syntetické a konzervační látky ani barviva a odpovídají směrnicím kontrolované přírodní kosmetiky. Roste také poptávka po kosmetice, určené speciálně pro muže. dm na ni zareagovala zavedením nové pečující řady alverde men a snaží se tak vyjít vstříc specifickým potřebám mužů při péči o pleť.

V únoru 2009 rozšířila dm také svůj ekologický sortiment (čističe, prostředky pro domácnost). Tyto nové výrobky mají nízkou toxicitu, představují menší zátěž pro životní prostředí a jsou snadněji biologicky odbouratelné.

dm se chce podělit o svůj úspěch

Ekonomický úspěch byl v uplynulém obchodním roce investován do dalšího zatraktivňování našich prodejních cen. Kromě toho si dm stanovila jasný cíl se o tento svůj úspěch podělit v duchu sociální odpovědnosti se svým okolím.

Leden a únor 2009 byly v dm ve znamení trvalé udržitelnosti. dm podpořila projekt „BIO do škol“. Na tomto projektu spolupracovala dm s „Nadací partnerství“, nejvýznamnější českou nadací, podporující trvale udržitelný rozvoj. Cílem projektu bylo podpořit trvale udržitelnou produkci potravin prostřednictvím ekologického zemědělství a biopotravin a tím zajistit zdravější stravu pro děti a mládež. Na podporu tohoto projektu byla darována 1 Kč z každého označeného výrobku, prodaného v dm v období 28.1. – 24.2. 2009. Celková částka ve výši téměř 360.000 Kč byla předána vybraným školám. Tato finanční podpora by měla být použita např. ke vzdělávání dětí o zdravé stravě a o trvale udržitelném hospodaření, k návštěvě ekologické farmy nebo ke spolupráci s regionálními zemědělci.

Vynikající vývoj společnosti dm drogerie markt s.r.o. v obchodním roce 2008/2009 dokazuje, že se hospodaření v duchu trvalé udržitelnosti a s vědomím odpovědnosti osvědčuje právě v dobách krize.

„Princip trvalé udržitelnosti není luxusem v dobách rozkvětu, ale postojem, který by měl provázet náš ekonomický systém obecně a také právě v dobách krize,“ konstatuje Gerhard Fischer.

dm – výhled do příštího obchodního roku

V příštím obchodním roce plánuje dm Česká republika investice v celkové výši 342 mil. Kč, z toho 309 mil. Kč na expanzi. Na další rozvoj informačních technologií jsou plánovány investice ve výši 29 mil. Kč.

V příštím obchodním roce je plánováno otevření 32 nových prodejen.

V obchodním roce 2009/2010 bude dm opět aktivní i v oblasti společenské zodpovědnosti firem.

Zdroj: Tisková zpráva dm drogerien markt

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info