Přijíždí svatý Martin, vinařská trefa do černého
11.11.2009 | Mladá fronta Dnes
Vinaři se radují z návratu tradice Svatomartinského vína. Polozapomenutý zvyk se jim za pomoci Vinařského fondu ČR, financujícího reklamní kampaně, podařilo za pět let vzkřísit natolik, že se stal masovým svátkem. Zatímco v roce 2005 si Češi kupovali 130 tisíc lahví mladého vína se siluetou světce, dnes jich vinaři stáčejí 900 tisíc. Prodávat ho začnou 11. 11. v 11 hodin.
Mladé víno z čerstvé sklizně prodával vinař Marek Špalek z Drnholce na Znojemsku už před pár lety. A to samé dělá i dnes. Ještě předloni to byl průměrný kšeft, od loňska je to perfektní kšeft. Stačilo jediné: místo prodeje obyčejného mladého vína nalepit na lahve svatomartinskou siluetu muže na koni.
"Marketing, který svatomartinské víno má, je geniální," srší nadšením vinař.
Nejznámější mladé víno na světě – beaujolais – dokázalo tlaku tuzemské konkurence odolávat jediný rok, pak jej svatý Martin převálcoval. Přitom jde částečně opravdu jen o uměle vytvořený svátek.
Další články v kategorii
- Setkání šlechtitelů a semenářů v rámci konání valné hromady ČMŠSA (20.04.2024)
- Studené počasí těchto dnů by mělo ovoce poškodit jen lokálně, míní odbornice (19.04.2024)
- Přednáška o precizním zemědělství v rámci Dětské zemědělské akademie (19.04.2024)
- Izrael před svátky zmařil pokus o propašování 130.000 vajec ze Západního břehu (19.04.2024)
- Výhodnějšími podmínkami v programu LIFE motivujeme zájemce. Nově jde na přípravu a spolufinancování projektů rekordních 100 milionů (19.04.2024)
- PGRLF otevře 18. kolo programu Investiční úvěry Zemědělec (19.04.2024)