Přijíždí svatý Martin, vinařská trefa do černého

Vinaři se radují z návratu tradice Svatomartinského vína. Polozapomenutý zvyk se jim za pomoci Vinařského fondu ČR, financujícího reklamní kampaně, podařilo za pět let vzkřísit natolik, že se stal masovým svátkem. Zatímco v roce 2005 si Češi kupovali 130 tisíc lahví mladého vína se siluetou světce, dnes jich vinaři stáčejí 900 tisíc. Prodávat ho začnou 11. 11. v 11 hodin.

Mladé víno z čerstvé sklizně prodával vinař Marek Špalek z Drnholce na Znojemsku už před pár lety. A to samé dělá i dnes. Ještě předloni to byl průměrný kšeft, od loňska je to perfektní kšeft. Stačilo jediné: místo prodeje obyčejného mladého vína nalepit na lahve svatomartinskou siluetu muže na koni.

"Marketing, který svatomartinské víno má, je geniální," srší nadšením vinař.

Nejznámější mladé víno na světě – beaujolais – dokázalo tlaku tuzemské konkurence odolávat jediný rok, pak jej svatý Martin převálcoval. Přitom jde částečně opravdu jen o uměle vytvořený svátek.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info