SPAR ČOS přichází s exkluzivní značkou potravin bez lepku a laktózy

Novou řadu vlastních potravinových produktů SPAR free from, určenou především pro osoby se speciálními stravovacími potřebami, uvádí jako první tuzemský řetězec v oblasti maloobchodního prodeje společnost SPAR ČOS. Široký sortiment této značky obsahuje nabídku produktů bez lepku a laktózy, nejčastějších potravinových alergenů. Výrobky se speciálním označením a jednotným designem jsou v hypermarketech INTERSPAR k dostání od listopadu 2009.

Z posledních dostupných studií vyplývá, že v současné době trpí v průmyslových zemích více než 20% obyvatelstva nesnášenlivostí některé ze složek potravy. Mezi ty nejčastější patří alergie na lepek, bílkovinu obsaženou v obilné mouce a laktózu, bílkovinu kravského mléka. Lidé s tímto výživovým omezením jsou nuceni pro přípravu své stravy používat speciální potraviny, které tyto bílkoviny neobsahují. „Společnost SPAR se prostřednictvím zavedení exkluzivní privátní značky SPAR free from snaží lidem s omezenými podmínkami stravování pomoci udržet jejich kvalitu života, a to poskytnutím potřebných informací a nabídkou vysoce kvalitních potravin, jež jsou cenově mnohem dostupnější, než ty běžně nabízené na našem trhu,“ říká Christian Koller, jednatel SPAR ČOS.

Společnost SPAR proto nově zařazuje do svého sortimentu vlastní značku těchto potravin, která obsahuje více než 40 produktů Z nich je celkem 11 bezlepkových, osm neobsahují laktózu, a 23 jich neobsahuje lepek ani laktózu. Zákazníci si mohou vybírat z několika druhů pečiva, mléčných výrobků, müsli, těstovin, sušenek, pudingů nebo omáček. Např. mléčné produkty privátní značky sice neobsahují díky speciálnímu způsobu výroby žádnou laktózu, avšak přesto v něm i nadále zůstávají cenné látky jako je vápník, vit. B12, minerální látky a stopové prvky.

Označení potravin

Označení bezlepkových a bezlaktózových produktů podléhá evropským standardům. V rámci vlastní řady SPAR free from mají tyto potraviny jednotný, snadno identifikovatelný obal, na kterém jsou umístěny specifické symboly, tzv. piktogramy. Ty jsou dobře viditelné a shodné se symboly označujícími tyto speciální potraviny v celé Evropě. Vhodně zvolená barva čárového kódu - žlutá pro bezlepkové, modrá pro bezlaktózové a žlutá s modrou pro bezlepkové a bezlaktózové produkty přispívá rovněž k usnadnění orientace zákazníků.

Pečeť kvality

Koncept této produktové řady byl vyvinut na odborné bázi ve spolupráci s odbornými organizacemi, lékaři a výživovými experty. Všechny produkty jsou rovněž lékařsky a dietologicky testovány.

Společnost SPAR ČOS při vývoji této specifické řady potravin zohlednila veškeré impulsy, přání a náměty zákazníků potýkajících se s tímto druhem výživového omezení. Tyto podněty byly stejně důležité jako názory odborných společností. Všechny produkty prošly lékařskými a dietologickými testy ve spolupráci s již existujícími organizacemi, lékaři a výživovými experty. Společnost SPAR ČOS se navíc zavázala dodržovat přísné kvalitativní požadavky evropské organizace sdružující svazy celiaků (AOECS). Bezlaktózové a bezlepkové výrobky SPAR free from proto odpovídají přísným mezinárodním standardům a jsou opatřeny mezinárodním certifikátem pro bezlepkové produkty a řádně evidovány prostřednictvím registračního čísla. V současné době navíc celá třetina produktů řady SPAR free from pochází z biologického zemědělství.

Cenová dostupnost

Řada potravinářských výrobků SPAR free from bude dostupná i v dalších zemích, např. Slovinsku, Maďarsku a Rakousku. Jejich cena bude přitom nižší než ceny produktů z této kategorie, které jsou momentálně dostupné na trhu. „Je nemyslitelné, aby jakýkoliv druh potravinové nesnášenlivosti byl důvodem sociálního znevýhodnění,“ říká Christian Koller, jednatel společnosti SPAR ČOS. Zvýšený zájem o tento druh potravin potvrzuje i nárůst poptávky. Oproti roku 2007 stoupl v loňském roce obrat bezlaktózového SPAR mléka o 25 %.

Informační brožura

Součástí uvedení nové řady SPAR free from je i vydání informačního průvodce a zapojení do komunitních serverů. Na www.interspar.cz nabízíme zákazníkům zapojit se do testovacího programu, získat výrobky zdarma a o své zkušenosti se podělit na našem blogu.

Doprovodná soutěž

Uvedení exkluzivních potravinářských výrobků SPAR free from bude spojeno se soutěží „Krásná na Vánoce“. Ti, kteří si zakoupí alespoň tři výrobky z řady SPAR free from a odpoví na soutěžní otázku, mohou jako hlavní cenu vyhrát kompletní změnu svého image s kartou, na níž bude k dispozici 30 tisíc Kč a poukaz na ubytování v lyžařském centru Pitztal v Rakousku. S proměnou výherci poradí TOP stylista, který mu pomůže v módních buticích najít to pravé oblečení, o změnu účesu se postará přední české kadeřnictví. Navíc jako součást první ceny získá poukaz na třídenní pobyt v lyžařském středisku Pitztal včetně skipasu pro dvě dospělé osoby a dvě děti. Zákazníky, jež se umístí na 2. - 11. místě pak jistě potěší dárkový balíček produktů SPAR free from.

Provozovatelem hypermarketů INTERSPAR a supermarketů SPAR v České republice je společnost SPAR Česká obchodní společnost s.r.o., která je součást skupiny ASPIAG (Austria Spar International AG) realizující zahraniční aktivity rakouského koncernu SPAR v České republice, Slovinsku, Maďarsku, Itálii a Chorvatsku. Od roku 1997 otevřela skupina ASPIAG v České republice již 32 hypermarketů INTERSPAR a 4 supermarkety SPAR (v Třebíči, dva v České Lípě a v Kroměříži).

Více informací:

- www.interspar.cz

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info