Výrobci francouzských uzenin sondují český trh

Šunka z černého bigorského vepře, bayonská šunka z povodí řeky Adour, klobásy se "šlehanou" náplní z Alsaska, teriny, paštikové pěny, játrové, husí a zvěřinové speciality z francouzských regionů si hledají cestu na český trh. Společnosti z Bretaně, Alsaska, jihozápadní a centrální části Francie prý motivuje zájem Čechů o uzeniny a masné výrobky.

"Snažíme se nabídnout zvědavému zákazníkovi jinou chuť, než na kterou je zvyklý. Česká republika není sice nijak velká, ale konzumuje se tady prakticky dvakrát více uzenin než ve Francii. Potenciálně se chceme dostat také na slovenský trh," řekl Marc Feunteun z oddílu masných výrobků skupiny Mousquetaires. Svou produkci představil v Praze na setkání s českými obchodníky, které minulý týden uspořádala ekonomická mise Ubifrance ve spolupráci s Francouzskou federací průmyslových výrobců uzenin a zpracovatelů masa.

Jedním z exkluzivních produktů, který patří do luxusní gastronomie, je například šunka z černého bigorského vepře. "Je to vzácný druh šunky, která zraje až dva roky a má velmi specifickou chuť. Je to velká rarita, protože ve Francii jsou pouze dva výrobci tohoto produktu," řekla Barbora Dufková z ekonomické mise Ubifrance.Známou francouzskou lahůdkou je také tzv. bayonská šunka pojmenovaná podle přístavního města Bayonne, kde se s ní tradičně obchodovalo. Jde o regionální specialitu z povodí řeky Adour. K její dokonalému prosušení přispívá podle výrobců vítr vanoucí od Pyrenejí a vlhký západní vítr od Atlantiku. Díky těmto vlivům prý má svou charakteristickou jemnost. "Bayonská šunka je jednou z nejznámějších značek ve Francii. Její kvalita je velmi striktně kontrolována," řekl Jean-Ronan Phalip ze společnosti Salaisons De l'Adour.

Podle Petra Novotného z pražského lahůdkářství Jan Paukert nejsou francouzské uzeniny zatím v ČR příliš známy. "Nabízíme francouzské kančí, jelení nebo zaječí klobásky. Sušené šunky zatím ale máme spíše z Itálie nebo ze Španělska. Chceme eventuálně rozšířit sortiment," řekl. Podle něj se lidé zajímají o francouzské uzenářské speciality díky cestování a ochutnávání různých pokrmů po světě. "Rádi by je nakupovali také doma," dodal.

Mezi atraktivními výrobky, které francouzští producenti nabízejí, jsou také sušené salámy ze střední části Francie. Vyrábějí se v hornatých oblastech a jejich chuť prý ovlivňuje tamní suché a chladné podnebí. Tvoří zhruba osm procent francouzské uzenářské produkce. Žádanými regionálními specialitami z Alsaska-Lotrinska a dalších přilehlých oblastí jsou pak také vařené klobásy jako štrasburská nebo toulouská. Podle Feunteuna jsou francouzské uzenářské výrobky výjimečné svou chutí a obsahují podstatně menší množství přidaných látek než je obvyklé u českých uzenin.

Své výrobky chtějí francouzští producenti dodávat do specializovaných obchodů, restaurací a cateringových společností, ale také do hypermarketů a supermarketů. Tamní uzenářská gastronomie nabízí více než 400 položek, které zahrnují známé tradiční produkty i moderní výrobky. Při výrobě se používají různá masa a příchutě jako vepřové, kuřecí, krůtí, kachní, husí nebo hovězí. Součástí nabídky jsou také tepelně zpracované produkty jako jitrnice a jelítka, míchané saláty nebo hotová jídla.

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info