Likérce Jan Becher poklesl kvůli krizi zisk

Firmě Jan Becher – Karlovarská Becherovka (JBKB) poklesl v uplynulém finančním roce kvůli krizi zisk v porovnání s předchozím obdobím o zhruba 26 milionů korun na 226,8 milionu.

Výkony firmy, která je součástí nadnárodní skupiny Pernod Ricard, přesáhly 812 milionů korun a meziročně se zvýšily zhruba o 65,4 milionu. Řekla to v úterý mluvčí firmy Eva Kotýnková. Firma počítá finanční rok od července 2008 do června 2009.

I přes pokles zisku se podařilo JBKB udržet většinu trhů nejenom v Česku, ale expandovala rovněž do dalších zemí, ať už to byly Ukrajina, Rusko, Maďarsko nebo Německo, vyvážet začala i do Číny. Meziročně ovšem na tržbách přišla asi o 8,4 milionu korun, dosáhly 524,7 milionu. „Přes těžkou situaci jsme uvedli na trh novou značku Becherovku Lemond, které se vyrobilo za 15 měsíců milion litrů,“ uvedla Kotýnková.

Likérka vyrobila celkem přes 7,5 milionu litrů alkoholu, což byl meziroční růst asi o 2,5 procenta, a toto množství chce udržet. Z toho tvořila téměř 80 procent klasická Becherovka, zbytek zastupovala Becherovka Lemond a v malém množství speciální likéry KV 14 a Cordial Medoc. „U Lemondu očekáváme nárůst. Dodáváme ho mimo Česka a Slovenska i do Maďarska a jednáme o odbytu ve Finsku a Dánsku,“ řekl provozní ředitel JBKB Vladimír Darebník.

Letos se očekává nárůst zisku

JBKB začala vloni v červenci stavět nový výrobní provoz v Karlových Varech Bohaticích za 100 milionů korun. Přesune do něj výrobu z centra města. Nová výrobní hala umožní zvýšit produkci i optimalizovat náklady na výrobu likéru. Se zahájením zkušebního provozu se počítá letos na přelomu května a června. Nová hala bude u stáčírny, jež vznikla v roce 2005. Po jejím dokončení se do ní přesune výroba z centra města, podotkl Darebník.

Francouzský nápojový gigant Pernod Ricard, jehož součástí je likérka JBKB, očekává v tomto finančním roce mírný nárůst zisku. Podle informací firmy se objevují známky oživení poptávky. Věří, že zisk z pokračujících aktivit ve finančním roce, jenž skončí v červnu, stoupne o jedno až tři procenta. Pernod Ricard, jenž vlastní mimo jiné whisky Chivas Regal a koňak Martell, je druhým největším výrobcem alkoholických nápojů na světě. Na světovém trhu má zhruba pětinový podíl.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info