Některé pivovary uvařily na Velikonoce barevná piva

Na blížící se Velikonoce přichystaly některé tuzemské pivovary pro své zákazníky speciální barevná piva. Další polepily lahve velikonočními pivními etiketami. Jiné připravily pro svůj mok zvláštní balení či netradiční akce pro své návštěvníky, zjistila ČTK v anketě mezi pivovary. Obliba speciálních piv v Česku v posledních letech roste. Pivovarníky i majitele restaurací aktuálně trápí ekonomická krize, lidé šetří a pijí méně piva než dříve.

Společnost K Brewery, která ovládá šest tuzemských regionálních pivovarů, připravila pro letošní Velikonoce várku dvoubarevného piva, které nazvala Velikonoční Krasličák. Výčepní hostům vybraných restaurací natočí do půllitru nejprve červené speciální pivo, na které přidají nazeleno obarvené výčepní pivo. Zákazník dostane do jedné sklenice načepovaná obě piva, pečlivě oddělená a nepromíchaná.

"Oba druhy piva prošly stejným výrobním postupem jako každé jiné pivo. Barevného efektu se dosahuje přírodními výtažky," uvádí K Brewery.

Hosté téměř pěti tisícovek restaurací, hospůdek a výčepů budou moci na Zelený čtvrtek ochutnat speciální zelené pivo. Várku 3500 hektolitrů třináctistupňového speciálu uvařili sládci v pivovaru Starobrno, patřícím do skupiny Heineken.

Zelené pivo na Velikonoce společnost vaří již od roku 2006. První tři roky byl mok k dostání je v podnicích na Moravě. Loni poprvé jej mohli ochutnat lidé i v jiných místech země. "Loňské celorepublikové uvedení zeleného piva bylo velmi úspěšné, proto jsme v letošním roce připravili o tisíc hektolitrů více než loni," poznamenal manažer a vrchní sládek Starobrna Tomáš Pluháček.

Zelená barva je typickým jarním symbolem probuzení přírody po zimě. Historické prameny prý dokumentují, že zelený nápoj při oslavách příchodu jara vařili již naši předkové. "Součástí svátku bylo probouzení Matky země, rituální setba, včetně pití rituálního nápoje, zpravidla piva, ve kterém byly louhovány mladé zelené dubové listy," uvedla mluvčí Heinekenu Kateřina Beuteová.

Lahve Svátečního ležáku od humpoleckého Rodinného pivovaru Bernard zdobí před Velikonoci speciální etikety. Je na nich namalovaný spolumajitel firmy Stanislav Bernard v podobě zajíce s velikonoční pomlázkou v zubech. "Tentokrát přicházíme na český pivní trh s velikonoční etiketou, která by měla především pobavit a zaujmout naše zákazníky," řekl ČTK mluvčí Rodinného pivovaru Bernard Zdeněk Mikulášek.

Pivovar využívá ke své propagaci vizuálů vlastního spolumajitele často. V závěru loňského roku například nabídl zákazníkům mikulášskou edici piva v láhvích s etiketami, na nichž byl Bernard zobrazen v převleku za Mikuláše, čerta či anděla.

Žádné výstřelky v podobě barevných piv naopak nechystá Plzeňský Prazdroj. "Naše piva vaříme pouze z tradičně používaných surovin (ječmenný slad, chmel, voda). Obecně nejsme příznivci přidávání jakýchkoliv aditiv do českého piva, barviva nevyjímaje," řekl ČTK mluvčí plzeňského pivovaru Jiří Mareček.

Prazdroj však plánuje velikonoční propagační kampaň pod heslem "Velikonoční poklady se otevírají", především v supermarketech a dalších obchodech. Kampaň doprovodí akce na podporu prodeje včetně dárkového balíčku, který bude obsahovat časopis se speciálními pivními gastronomickými tipy. Pro své návštěvníky navíc pivovar přichystal dvě netradiční akce. V návštěvnickém centru si budou například moci prohlédnout několik historických předmětů spojených se značkou Pilsner Urquell zapůjčených z depozitářů Pivovarského muzea.

S barevnými pivy přicházejí pivovary nejen v souvislosti s Velikonoci. Nový zelený ležák svatého Patrika začal ve středu čepovat restaurační minipivovar Purkmistr v Plzni. Dvanáctistupňový nápoj obsahuje tři bylinky, které rostou převážně v Irsku - mařinku a meduňku, třetí je tajná. Pivovarští pouze přiznali, že pivo ještě trochu voní mátou. Barvivo je přírodní z chlorofylu. Pivovar ho bude nabízet do 21. března v rámci oslav irského svátku svatého Patrika, který se stává populární i v Česku.

"Zelené pivo je 31. druhem, který pivovar za necelé tři roky existence nabídl. Chceme z něj udělat každoroční tradici. Doufáme, že se lidé nebudou té barvy bát. Když si zvykli na naši višeň nebo borůvku, tak s ním určitě nebudou mít problém," řekl sládek Petr Krýsl.

Autor: ČTK

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info