Heineken ohlásil hlubší než očekávaný propad tržeb
21.04.2010 | E15 on line
Třetí největší světová pivovarnická skupina Heineken, která v Česku vlastní několik pivovarů, ohlásila za první čtvrtletí tohoto roku hlubší než očekávaný propad tržeb. Propad tržeb v západní Evropě nevyrovnal ani růst tržeb na rozvíjejících se trzích.
Nizozemská společnost, která ve světě prodává značky jako Heineken a Amstel a v Česku například značky Krušovice nebo Starobrno, ohlásila osmiprocentní propad prodeje piva a propad tržeb o 3,5 procenta na 2,94 miliardy eur.
Analytici oslovení agenturou Reuters očekávali, že skupina zaznamená pokles objemu prodejů o 5,5 procenta a dvouprocentní propad tržeb.
Podle vedení Heinekenu za propadem tržeb stojí hlavně přesun zákazníků k levnějším značkám kvůli situaci v globální ekonomice.
Pivovarnická dvojka SABMiller v úterý uvedla, že zvýšila v období leden až březen objem prodeje piva o dvě procenta. Prodej stoupl v Latinské Americe, Asii a Africe, avšak snížil se v Evropě a Severní Americe.
Heineken má vyšší napojení na zralé rozvinuté trhy než konkurenční skupiny AB InBev a SABMiller. Západní Evropa se loni na celkových příjmech pivovaru podílela 57 procenty. Heineken je třetí na tuzemském pivovarnickém trhu.
Další články v kategorii
- Setkání šlechtitelů a semenářů v rámci konání valné hromady ČMŠSA (20.04.2024)
- Studené počasí těchto dnů by mělo ovoce poškodit jen lokálně, míní odbornice (19.04.2024)
- Přednáška o precizním zemědělství v rámci Dětské zemědělské akademie (19.04.2024)
- Izrael před svátky zmařil pokus o propašování 130.000 vajec ze Západního břehu (19.04.2024)
- Výhodnějšími podmínkami v programu LIFE motivujeme zájemce. Nově jde na přípravu a spolufinancování projektů rekordních 100 milionů (19.04.2024)
- PGRLF otevře 18. kolo programu Investiční úvěry Zemědělec (19.04.2024)