Heineken ohlásil hlubší než očekávaný propad tržeb

Třetí největší světová pivovarnická skupina Heineken, která v Česku vlastní několik pivovarů, ohlásila za první čtvrtletí tohoto roku hlubší než očekávaný propad tržeb. Propad tržeb v západní Evropě nevyrovnal ani růst tržeb na rozvíjejících se trzích.

Nizozemská společnost, která ve světě prodává značky jako Heineken a Amstel a v Česku například značky Krušovice nebo Starobrno, ohlásila osmiprocentní propad prodeje piva a propad tržeb o 3,5 procenta na 2,94 miliardy eur.

Analytici oslovení agenturou Reuters očekávali, že skupina zaznamená pokles objemu prodejů o 5,5 procenta a dvouprocentní propad tržeb.

Podle vedení Heinekenu za propadem tržeb stojí hlavně přesun zákazníků k levnějším značkám kvůli situaci v globální ekonomice.

Pivovarnická dvojka SABMiller v úterý uvedla, že zvýšila v období leden až březen objem prodeje piva o dvě procenta. Prodej stoupl v Latinské Americe, Asii a Africe, avšak snížil se v Evropě a Severní Americe.

Heineken má vyšší napojení na zralé rozvinuté trhy než konkurenční skupiny AB InBev a SABMiller. Západní Evropa se loni na celkových příjmech pivovaru podílela 57 procenty. Heineken je třetí na tuzemském pivovarnickém trhu.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info