Čtvrtletní tržby majitele Becherovky stouply o 14 procent

Francouzskému výrobci alkoholických nápojů Pernod Ricard SA stouply ve třetím fiskálním čtvrtletní tržby o 14 procent na 1,54 miliardy eur (39,3 miliardy Kč). Firma, jejíž součástí je i likérka Jan Becher - Karlovarská Becherovka, díky poptávce po dražších nápojích v Číně a Indii a vysokému růstu tržeb současně zlepšila výhled na celý fiskální rok do konce června.

Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se tržby zvýšily o 16 procent. Pernod dodal, že se zlepšil prodej v duty-free obchodech i prodej v Rusku a USA. Naopak v západní Evropě zůstává poptávka slabá. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se tržby v Severní a Jižní Americe zvýšily o tři procenta, v Asii a zbytku světa o deset procent a ve Francii o jedno procento. Ve zbývajících oblastech Evropy se však snížily o šest procent.

Z jednotlivých značek se nejlépe prodávaly koňak Martell, whisky Jameson a vodka Absolut. Prodej šampaňského se naopak snížil. Příjmy z prodeje 15 strategických značek za devět měsíců do konce března pak stouply o tři procenta, objem prodeje se však snížil o jedno procento.

Společnost rovněž v dnešním prohlášení zlepšila výhled na celý fiskální rok. Nyní čeká zvýšení zisku o tři procenta, původní prognóza uváděla růst o jedno až tři procenta, napsaly agentury AP a Reuters.

Pernod je druhým největším výrobcem lihovin na světě za britským rivalem Diageo. Vlastní mimo jiné značky koňaku Martell, whisek Ballantine a Chivas, šampaňského Mumm a Perrier Jouët nebo ginu Beefeater. Likérku Jan Becher - Karlovarská Becherovka firma kontroluje od roku 1998.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info