Staropramen uvařil novou jedenáctku. Chce konkurovat Zlatopramenu a Excelentu

Se zpožděním reaguje tuzemská dvojka trhu Pivovary Staropramen na jediný rostoucí trend českého trhu s pivem - 11stupňová piva.

Na trhu se objevila nová jedenáctka s názvem „Staropramen Nová jedenáctka“, kterou Pivovary Staropramen rozšiřují své portfolio ležáků. S využitím karamelového sladu má ukrojit co největší podíl trhu konkurenčním značkám od Heinekenu a Plzeňského Prazdroje.

Do prodeje přichází teď koncem dubna, v květnu ji začnou točit i první hospody a restaurace.

Jedenáctka = sázka na jistotu

Staropramen, který je svými patnácti procenty dvojkou českého pivovarnického trhu, trochu zaspal dobu. V době, kdy se spotřeba všech piv v Česku výrazně propadá, jsou jedenáctky sázkou na jistotu. Celý trh loni klesl o téměř šest procent na zhruba spotřebu 18,6 miliónu hektolitrů.

Podíl ležáků (tedy dvanáctek a teď ještě mnohem víc jedenáctek) přitom jako jediný rostl – z 30,6 procent v roce 2008 na loňských víc jak 34 procent.

Trojka trhu Heineken a jeho předloni koupená značka Zlatopramen z toho těžil hned. Přidal se hned lídr trhu Plzeňský Prazdroj, který se rozhodl vylepšit propadající výčepní značku Gambrinus o jedenáctku Gambrinus Excelent a okamžitě s ní slavil úspěch. Oba pivovary tají objemy prodejů svých TOP jedenáctek, ale tvrdí o sobě, že jsou jedničkou na trhu.

Víc než obyčejná jedenáctka

Staropramen má v portfoliu už jednu jedenáctku – značku Vratislavice. Ta ale neměla šanci se mezi konzumenty víc rozšířit, pivovar sází spíš na známější značku Staropramen, doplněnou o chuť přidaného karamelového sladu. Přichází s ní sice „za pět minut dvanáct“, ale dělá si ambice na alespoň druhé největší prodeje mezi jedenáctkami v Česku.

„Nabízíme něco nového a jiného než jen obyčejnou jedenáctku. Chceme se odlišit a přitom reagovat na rostoucí segment trhu,“ tvrdí mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík.

„Jedenáctky se blíží kvalitou a chutí dvanáctkám, ale cenou se zas blíží desítce,“ vysvětloval už před časem důvody už druhým rokem rostoucího zájmu o tuto část pivních značek výkonný ředitel Českého svazu pivpvarů a sladoven Jan Veselý.

Jedenáctky s úspěchem prodávají i další pivovary, včetně těch menších. Oborem, kterému se Staropramen zatím vyhýbá, je prodej piva v PET lahvích. Heineken s tímto obalem udělal loni doslova díru do doté doby konzervativního českého světa – pivo v PET lahvích prodává už rok a za tu dobu prodal 323 tisíc hektolitrů – včetně jedenáctky Zlatopramen. PET obal se stal obrovsky rostoucím mezi jinak převládajícími lahvemi a sudy. K prodeji „piva v plastu“ se odhodlal i Prazdroj, která ale touto formou nabízí jen své nejlacinější značky Primus a Klasik.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info