Souhrn událostí uplynulého dne - 6.5.2010

Největší potenciál pro růst zaměstnanosti je na venkově

Rozhovor s „tváří venkova“, členem vedení Asociace soukromého zemědělství ČR a kandidátem ODS ve Středočeském kraji Josefem Stehlíkem. Rozvoj zejména vysokoprodukčního zemědělství pro rozvoj venkova zásadní není - spíše naopak. Velké zemědělské podniky musí v konkurečním boji mezi sebou maximálně snižovat náklady, což vede k neustálému poklesu počtu jejich zaměstnanců. Tyto podniky navíc v ČR čerpají velkou většinu dotací, které ale utratí v provozních nákladech, takže tyto peníze jsou fakticky z českého venkova vyvedeny pryč.

Zemědělci: Škody na řepce budou menší

Lány polí v regionu začaly pomalu žloutnout. Začíná totiž kvést řepka. „Očekáváme, že během týdne bude v plném květu,“ řekl agronom Zemědělského obchodního družstva v Němčicích nad Hanou Martin Kleveta. Počasí posledních dnů řepce zatím vyhovuje. „Jarní vláha byla letos dostatečná. Během květu by však už pršet nemuselo. Podobná situace totiž nastala v roce 2008, kdy týden pršelo do květu a kvůli plísním jsme pak zaznamenali velké ztráty,“ uvedl Kleveta. Postřik proti plísni vyjde zemědělce asi na pět set až půldruhého tisíce korun na hektar, podle kvality a tedy i ceny přípravku.

Výzva k předkládání projektů v rámci programu LIFE+ pro rok 2010

Pro finanční perspektivu 2007-2013 bylo rozhodnuto o integrovaném přístupu k financování životního prostředí. Jeho součástí se stal i tento finanční nástroj úzce zaměřený na životní prostředí - program LIFE+. Program nahradil dřívější programy Forest Focus, NGO Programme, Urban Programme, LIFE Programme (Nature, Environment, Third countries) a General fund supporting policy development and policy implemetation. Program LIFE+ se skládá ze tří části (pilířů) nazvaných „LIFE+ Příroda a biologická rozmanitost“, „LIFE+ Politika a správa v oblasti životního prostředí“ a „LIFE+ Informace a komunikace“.

Farmáři na Vysočině zvyšují propagaci, aby zlepšili svůj prodej

Zemědělci na Vysočině v poslední době zintenzivnili propagaci svých výrobků. Velké firmy se snaží čelit dovozu potravin. Rodinné farmy mají podle zjištění ČTK v plánu zvýšit přímý prodej zákazníkům, protože tak mohou dostat za svou produkci líp zaplaceno než při dodávkách obchodníkům a zpracovatelům. Do internetového projektu Najdi si svého farmáře se během prvních tří měsíců zapojilo 95 farem z celé republiky. Podnik na Třebíčsku nedávno spustil kampaň na podporu prodeje mléka z automatů. "Zemědělci zintenzivnili propagaci, protože vidí, že bez propagace to nejde."

Úplné texty zpráv a další události včerejšího dne naleznete v rubrice Úplné zpravodajství

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info