Souhrn událostí uplynulého dne - 6.5.2010
07.05.2010 | Agris
Největší potenciál pro růst zaměstnanosti je na venkově
Rozhovor s „tváří venkova“, členem vedení Asociace soukromého zemědělství ČR a kandidátem ODS ve Středočeském kraji Josefem Stehlíkem. Rozvoj zejména vysokoprodukčního zemědělství pro rozvoj venkova zásadní není - spíše naopak. Velké zemědělské podniky musí v konkurečním boji mezi sebou maximálně snižovat náklady, což vede k neustálému poklesu počtu jejich zaměstnanců. Tyto podniky navíc v ČR čerpají velkou většinu dotací, které ale utratí v provozních nákladech, takže tyto peníze jsou fakticky z českého venkova vyvedeny pryč.
Zemědělci: Škody na řepce budou menší
Lány polí v regionu začaly pomalu žloutnout. Začíná totiž kvést řepka. „Očekáváme, že během týdne bude v plném květu,“ řekl agronom Zemědělského obchodního družstva v Němčicích nad Hanou Martin Kleveta. Počasí posledních dnů řepce zatím vyhovuje. „Jarní vláha byla letos dostatečná. Během květu by však už pršet nemuselo. Podobná situace totiž nastala v roce 2008, kdy týden pršelo do květu a kvůli plísním jsme pak zaznamenali velké ztráty,“ uvedl Kleveta. Postřik proti plísni vyjde zemědělce asi na pět set až půldruhého tisíce korun na hektar, podle kvality a tedy i ceny přípravku.
Výzva k předkládání projektů v rámci programu LIFE+ pro rok 2010
Pro finanční perspektivu 2007-2013 bylo rozhodnuto o integrovaném přístupu k financování životního prostředí. Jeho součástí se stal i tento finanční nástroj úzce zaměřený na životní prostředí - program LIFE+. Program nahradil dřívější programy Forest Focus, NGO Programme, Urban Programme, LIFE Programme (Nature, Environment, Third countries) a General fund supporting policy development and policy implemetation. Program LIFE+ se skládá ze tří části (pilířů) nazvaných „LIFE+ Příroda a biologická rozmanitost“, „LIFE+ Politika a správa v oblasti životního prostředí“ a „LIFE+ Informace a komunikace“.
Farmáři na Vysočině zvyšují propagaci, aby zlepšili svůj prodej
Zemědělci na Vysočině v poslední době zintenzivnili propagaci svých výrobků. Velké firmy se snaží čelit dovozu potravin. Rodinné farmy mají podle zjištění ČTK v plánu zvýšit přímý prodej zákazníkům, protože tak mohou dostat za svou produkci líp zaplaceno než při dodávkách obchodníkům a zpracovatelům. Do internetového projektu Najdi si svého farmáře se během prvních tří měsíců zapojilo 95 farem z celé republiky. Podnik na Třebíčsku nedávno spustil kampaň na podporu prodeje mléka z automatů. "Zemědělci zintenzivnili propagaci, protože vidí, že bez propagace to nejde."
Úplné texty zpráv a další události včerejšího dne naleznete v rubrice Úplné zpravodajství
Další články v kategorii
- SVOL: Dřeva na trhu je méně díky menším kůrovcovým škodám, ceny mírně stouply (23.04.2024)
- Plzeňské plantáže jahod spasily před mrazem ochranné plachty (23.04.2024)
- Obce se zlepšují v třídění komunálního odpadu, ukazují data MŽP (23.04.2024)
- Svaz včelařů: Výnos medu může být letos oproti loňsku poloviční až třetinový (23.04.2024)
- Agrovoltaika by v Česku mohla vzniknout na více než 70 000 hektarech půdy (23.04.2024)
- Bublinkový čaj udělal miliardáře z půltuctu Číňanů. Trh je však stále těsnější (23.04.2024)