Aktuální vývoj nabídky biopotravin v maloobchodních řetězcích

Bio-info vám přináší aktuální přehled nabídky biopotravin v maloobchodních řetězcích, působících v České republice. Data vycházejí z Cenového BIOmonitoru společnosti Green marketing.

I prodejny Žabka zařadily biopotraviny

Také prodejny Žabka nabízí nově biopotraviny. Vybrané prodejny tohoto řetězce nabízí 106 položek biopotravin, vesměs od společnosti Country Life a čaje od společnosti Mediate. Nutno dodat, že ne všechny prodejny Žabky mají tak široký sortiment biopotravin.

Mezi měsíci srpen a září 2010 došlo k poklesu počtu zalistovaných položek v maloobchodních řetězcích díky úbytku sortimentu v prodejnách Rossmann. Rossmann snížil počet položek o 67 %, z 91 na 30 biopoložek. Zúžení biopoložek avizovat tento drogistický řetězec již dříve.

Zákazníci na regálech prodejen maloobchodních řetězců v září našli 2 432 položek v biokvalitě, což bylo o 2 procenta méně než v srpnu. Září se nesl v duchu téměř plošných slev. Není divu. Září je totiž měsíc biopotravin. Promoční akce na své privátní bioznačky nabízely prodejny Tesco, Albert nebo Interspar. Hodně biopoložek pro své zákazníky zlevnil i Globus, který zatím vlastní privátní značku v biokvalitě nenabízí.

Nejvíce biopotravin nadále nabízí prodejny dm

Vedoucí pozici v počtu nabízených biopotravin si utvrdil drogistický řetězec dm. Ten v září nabízel úctyhodný počet 488 biopoložek (meziměsíční pokles o 1 %). S výrazným odstupem následuje Globus s 341 biopoložkami (meziměsíční nárůst o 1 %) a dále pak všechny sítě hypermarketů: Interspar (319, + 7 %), Albert hypermarket (264, + 6 %), Tesco (235, - 2 %) a Kaufland (228, - 1 %).

Supermarkety nabízí v porovnání s hypermarkety zhruba poloviční množství biopoložek: Billa (162, - 3 %) a Albert supermarket (136, beze změny). V Žabce si mohou zákazníci zakoupit až 106 biopoložek. Pro úplnost uvádíme i Coop (65, - 3 %). Z diskotů pak Penny Market (58, - 5 %).

Biopotraviny pro děti mají nejširší sortiment

Cenový BIOmonitor sleduje počty biopotravin v jednotlivých produktových kategoriích. Nejvíce položek v kategorii dosahuje tradičně Kojenecká a dětská výživa (415, meziměsíční pokles o 6 %). Z toho tvoří biovýrobky pod značkou HiPP Czech 255 položek. Každý měsíc jsme svědky přelistování výrobků HiPP za nové. Společnost HiPP se tak snaží nabídnout malým strávníkům stále nové menu. Meziměsíčně ovšem tato společnost o 9 % oslabila co se týče regálových pozic. V září si spotřebitelé mohli v Penny Marketu nakoupit dětské biovýživy značky BabyTime (privátní značka Penny Market) za velmi výhodnou cenu 19,90.

Dalšími silnými kategoriemi jsou Mléko a výrobky z mléka (249 položek, beze změny) a Pečivo trvanlivé a pekárenské výrobky (233, - 2 %). V mléčné kategorii se v poslední době na první příčku co do regálových pozic probojovala společnost Lacrum Velké Meziříčí (55 ve všech sledovaných maloobchodních řetězcích dohromady, meziměsíční nárůst + 10 %) následovaná Olmou (52, beze změny). Čtenáři nové rubriky Žijte BIO jistě zaznamenali návod Bio-info na výrobu domácího jogurtu díky setu právě od mlékárny Lacrum.

Nabídka čerstvého pečiva vypadá vedle pečiva trvanlivého jako chudý příbuzný. Přes slibný vývoj nárůst položek této kategorie v minulosti je nabídka v současné době minimální. U pečiva trvanlivého je tomu naopak: je to třetí nejsilnější kategorie vůbec. Největším dodavatelem je v této kategorii dm drogerie markt (69 položek) následovaná s výrazným odstupem českými společnostmi Racio (33 pozic), Pro-Bio (26 pozic), expandující Biopekárna Zemanka (pro zajímavost) (25 pozic) a Country Life (21 pozic).

Největší dodavatel je dm a Pro-bio

Pokud se podíváme na podíly jednotlivých dodavatelů, pak na prvním místě nepřekvapí dm drogerie markt, která do své sítě prodejen exkluzivně dodává biopotraviny německého výrobce Alnatura (380 výrobků, + 1 %). Druhé místo patří již tradičně společnosti Pro-Bio (343 výrobků, - 1 %). Třetí je přední dodavatel kojenecké výživy HiPP Czech (255, - 9 %) a čtvrtý je velkoobchod Country Life (226, + 1 %).

Z položek, které se v poslední době začaly objevovat v prodejnách, stojí za zmínku například biovína z Templářských sklepů Čejkovice. Více o nich v tomto článku. Vína z Templářských sklepů nalezneme například v prodejnách Interspár, Globus či Albert hypermarket.

Intespar pak postupně rozšířoval nabídku biopotravin pod svou privátní značkou NaturPur. Nově si zde mohou spotřebitelé zakoupit například i biozmrzlinu. Více se můžete dozvědet zde.

Kompletní přehled všech biopotravin nabízených maloobchodními řetězci najdou čtenáři Bio-info v Seznamech. Můžete vyhledávat dle názvu řetězce, názvu dodavatele či značky.

Green marketing Cenový BIOmonitor pravidelně sleduje biopotraviny a jejich ceny v těchto řetězcích: Albert supermarket, Billa, Coop, Žabka, Tesco, Interspar, Globus, Albert hypermarket, Kaufland, dm drogerie markt, Rossmann a Penny Market. Více se dozvíte zde.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info