Nové koncepty zdravé výživy v závodním stravování

Podle statistik jsou závodní restaurace nejčastějším místem, kde lidé během pracovních dní obědvají. V prvním pololetí 2010 to bylo 38,1 % ekonomicky aktivní populace ČR, což oproti roku 2009 představuje nárůst o 2 % (cca 100 000 lidí). S tímto zvyšujícím se trendem stoupají také požadavky na kvalitní a zdravé stravování.

Společnost Aramark na tyto změny reaguje nabídkou nových konceptů ve svých restauracích. Jednu z novinek představuje program Vitalfood, který byl vytvořen specificky na základě požadavků zákazníků společnosti Aramark.

Spolu se zvyšujícím se počtem lidí stravujících se v závodních jídelnách, změnou stravovacích návyků společnosti a důrazem na zdravý životní styl a výživu se mění požadavky na nabídku firem poskytujících služby v oblasti veřejného stravování. Velký důraz je kladen především na kvalitu. Veřejnost se obecně více zajímá o gastronomii, což je dáno také mediální podporou jejího vzdělávání v této oblasti. Zájem zaměstnavatelů na zdravém životním stylu zaměstnanců roste. To se projevuje také v oblasti stravování. Poskytovatelé firemního stravování musejí na tyto trendy reagovat.

Společnost Aramark proto ve svých restauracích v České republice nabízí zákazníkům několik novinek. Letos zavedla moderní stravovací program Vitalfood, který reaguje na poptávku klientů po zdravém a kvalitním jídle, jehož cílem je udržet zaměstnance v dobré kondici. Koncept Vitalfood nabízí harmonicky vyváženou, chuťově pestrou kuchyni, která dodává všechny potřebné látky a dostatek energie pro celý pracovní den. Výběr z ryb, různých druhů mas, salátů a dezertů je sestaven tak, aby jídla nabízela optimální způsob stravování podle typu a náročnosti zaměstnání, zabezpečila nejvhodnější dávkování minerálních látek i vitaminů a zároveň zamezila nadměrnému příjmu přepálených a nekvalitních tuků, cukrů a dalších škodlivin. Program využívá výhradně zdravé a šetrné způsoby přípravy, pracuje pouze s kvalitními oleji a tuky a klade důraz na čerstvé ryby, bylinky, ovoce a zeleninu.

„V současné době máme k dispozici přibližně 60 originálních receptur v nabídce Vitalfood, kterou neustále rozšiřujeme,“ řekl Josef Svoboda, generální ředitel společnosti Aramark. „Podobně jako naše další koncepty v oblasti zdravé výživy se i Vitalfood těší zájmu klientů. Jednoho z největších úspěchů dosáhla nabídka v naší restauraci ve společnosti TPCA, kde se Aramark podílel na vytvoření individuálního, uceleného healthy konceptu pro zaměstnance. 35 – 40 % zaměstnanců TPCA upřednostňuje zdravá jídla před běžnou nabídkou.“

Na základě rostoucích požadavků po bio produktech zavedl Aramark rovněž tzv. bio koutky. Bio produkty jsou prezentovány ve speciálních stojanech a sortiment se neustále obnovuje dle preferencí zákazníků.

It’s fresh!, další z nových programů, zase rozšiřuje nabídku jídel o plněné bagety vyráběné přímo na provozovnách. Připravují se několikrát denně, a tak jsou vždy čerstvé. It’s fresh! nabízí 60 originálních receptur baget, ciabatt, fusonů, trianglů apod., včetně vegetariánských variant, a 40 receptur dezertů. Spokojenost zákazníků dokazují rostoucí prodeje produktů řady It’s fresh! „V současné době prodáváme 20 000 kusů baget a 10 000 kusů dezertů měsíčně,“ řekl Josef Martinec, oblastní ředitel společnosti Aramark.

Zdroj: Moderní obchod

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info