Vývoj mezinárodního trhu s pivem v roce 2009
11.11.2010 | ÚZEI, Agronavigator.cz
Produkce piva v Asii stoupá, zatímco v ryze průmyslových zemích klesá.
Světový výstav piva v roce 2009 byl, s 1,8 miliardami hektolitrů, téměř stabilní. Vůbec poprvé od roku 1992 výstav piva nestoupl, ale klesl skoro o 10 milionů hl.
Výrazný pokles výstavu piva zaznamenaly téměř všechny průmyslové země. Skutečným „vítězem“ se opět stala Asie, která docílila růstu o více než 3 %. Výstav piva v Číně stále roste a tak se bez problémů tato země stává, s objemem více než 423 milionů hl, jedničkou na pivním trhu. Německo je se svým výstavem, okolo 100 milionů hl za loňský rok, na pátém místě za Čínou, Spojenými státy americkými, Ruskem a Brazílií. Česká republika zaujímá v tomto žebříčku 19. místo.
Výstav piva v letech 2008/2009 v jednotlivých regionech
Region | 2008 (milionů hl) | 2009 (milionů hl) | 2008 +/- (%) | 2009 +/- (%) |
Evropská unie | 404,236 | 383,444 | -1,8 % | -5,1 % |
Zbytek Evropy | 180,532 | 171,667 | 0,4 % | -4,9 % |
Evropa celkově | 584,768 | 555,111 | -1,1 % | -5,1 % |
Severní Amerika | 336,623 | 334,645 | -0,3 % | -0,6 % |
Střední Amerika/Karibik | 15,884 | 15,430 | 1,9 % | -2,9 % |
Jižní Amerika | 190,615 | 191,444 | 6,5 % | 0,4 % |
Amerika celkově | 543,122 | 541,519 | 2,0 % | -0,3 % |
Asie | 578,182 | 596,344 | 3,8 % | 3,1 % |
Afrika | 91,513 | 95,152 | 7,2 % | 4,0 % |
Austrálie/Oceánie | 21,585 | 21,557 | 2,2 % | -0,1 % |
Celosvětový výstav | 1 819,170 | 1 809,683 | 1,8 % | -0,5 % |
Vedoucí značky piva a jejich podíl na trhu
Pořadí | Země | Celková produkce (milionů hl) | Spotřeba na 1 obyvatele (l) | Vedoucí značky | Podíl na trhu (%) |
1. | Čína | 423,64 | 34 | CRESNOW/SABM, Tsingtao/Asahi,AB InBev, China/ABI Yanjing | 54 |
2. | USA | 229,93 | 83 | AB InBev/ABI, Miller Coors/SABM/MOCO | 79 |
3. | Rusko | 108,50 | 77 | BBH/CAR,Sun-InBev/ABI Heineken-RUS/HEI, Efes | 80 |
4. | Brazílie | 107,00 | 57 | Amber/ABI, Shincariol Kaiser/Femsa/HEI, Petropolis | 99 |
5. | Německo | 99,98 | 105 | Radeberger Gr., InBev-Ger./ABI Oettinger, Bittburger Gr. | 38 |
19. | Česká republika | 18,80 | 155 | Plzeňský Prazdroj/SABM, Staropramen/ADI, Heineken-CZ/HEI | 76 |
ABI (AB InBev), SABM (SAB-Miller), HEI (Heineken), CAR (Carlsberg), MOCO (Molson)
BRAUWELT, 2010, 150, č. 39-40, s. 1174-1178
Entwicklungen im internationalen Biermarkt 2009
Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla). Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.
Další články v kategorii
- Stárek: Restaurace v ČR mají na Velikonoce asi o pětinu méně rezervací než loni (29.03.2024)
- Spotřeba vína v Česku loni klesala, odpovídá to celoevropskému trendu (29.03.2024)
- Šlechtění a tvorba ekonomických selekčních indexů (28.03.2024)
- Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově (28.03.2024)
- SVS loni v Olomouckém kraji kvůli možnému týrání zvířat provedla 250 kontrol (28.03.2024)
- Umělá inteligence upravila pivo. Experti novou variantu ocenili (28.03.2024)
- Státy EU se shodly na prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, platí ale omezení (28.03.2024)
- OSN: Miliony lidí hladoví, ale denně se na světě vyhodí asi miliarda porcí jídla (28.03.2024)