Bohemia Sekt chce letos prodat 10,5 milionů lahví sektů

Největší český výrobce vína, Bohemia Sekt, chce letos prodat 10,5 milionu lahví sektů, stejně jako loni. Rozhodne ale tradičně prosinec, kdy firma plánuje prodat čtyři miliony lahví, z nichž přes 90 procent "odšpuntují" Češi na Silvestra. Řekl to marketingový ředitel Martin Fousek. Firma předpokládá, že si Češi i v krizi, stejně jako loni, Vánoce užijí.

"Trh sektů stagnuje. Naše prodeje by měly být stejné jako loni," uvedl Fousek. Podle něj zřejmě řetězce nepůjdou do tak velkých cenových válek jako loni a nebudou se tolik předzásobovat. Vánoce by měly být stejné jako minulý rok, kdy jsme se báli krize, ale prosinec se povedl, dodal. Firma proto opět předpokládá, že si lidé Vánoce užijí. Důvěra v silné a stabilní značky podle ředitele pokračuje.

Hypermarkety vedou

V Česku se prodá zhruba 15 milionů lahví šumivých vín. Spotřeba sektů je stále 1,5 litru, tedy dvě lahve na hlavu a rok, což je méně než polovina oproti Německu. "Neumím říct, zda trh sektů klesne nebo stoupne, protože prosinec s ním může hodně zahýbat," uvedl Fousek. Firma odhaduje, že dvě třetiny, možná 75 procent sektů prodá v maloobchodě. Vývoj prodeje se ustálil a Češi zhruba ze 40 procent nakupují své oblíbené produkty v hypermarketech. Na ně se soustředí právě při velkých vánočních a silvestrovských nákupech.

"Příjemně nás ale překvapilo, že čeští spotřebitelé nezačali houfně nakupovat privátní značky. Kupují své oblíbené značkové potraviny, ale mnohem více v akcích. Zatímco v roce 2008 nakoupili 31 procent potravinářských produktů v akcích, letos od loňského do letošního září už to bylo 37 procent. Tento podíl dále poroste, protože v Německu je toto číslo mnohem vyšší, dodal Fousek. Až devět milionů prodaných lahví má letos opět tvořit značka Bohemia Sekt. Z toho přes šest milionů lahví, podobně jako loni, Bohemia Sekt Demi Sec (polosuchý), nejprodávanější šumivé víno na českém trhu.

Dejte si sekt i bez alkoholu

Firma nabízí pod značkou Bohemia Sekt osm druhů sektů v základní řadě včetně nealkoholického. Dále prodává tři druhy Bohemia Sektu Prestige, které je vyráběn tradiční šampaňskou metodou kvašením a zráním v lahvi. Dalším sektem je Chateau Radyně, první sekt v kategorii extra brut do pěti gramů cukru a červený sekt Chateau Belveder ve sladké kategorii nad 50 gramů cukru. Vlajkovou lodí je nejkvalitnější sekt Louis Girardot, který je podle Fouska typově i chuťově srovnatelný s dováženým šampaňským, ale je levnější. Firma letos neuváděla v šumivých vínech žádnou novinku, ale na nový rok připravuje nový sekt. Výrobní špičku měl podnik tradičně v říjnu a listopadu. V prvním pololetí vyrábí sekty čtyři dny v týdnu a ve druhém šest dní.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info