Biopotraviny s tváří

V supermarketu jsou k dostání dýňová biosemínka z Číny a biopaprika z Egypta. Spotřebitelé ale stále více dbají na uhlíkovou stopu spojenou s přepravou na velké vzdálenosti a dotazují se, jak důvěryhodný může být výrobek, který absolvoval tak dlouhou cestu. Tak se stává přímé spojení k výrobci pro určitou část konzumentů stále důležitějším.

Jen malé procento výrobků jde od výrobce přímo ke spotřebiteli. Ne každý zemědělský podnik může mít vlastní obchodní značku. Jaké další možnosti existují, aby bylo vytvořeno spojení mezi výrobci a konečnými spotřebiteli výrobků v bioobchodě nebo v supermarketu?

Přímé spojení může být například navázáno tím, že vedle nabízeného výrobku uvedeme jméno a adresu pěstitele. Na obalu výrobku může být jednoduchá etiketa s logem a adresou místního výrobce, nebo je navržen zvláštní obal, na kterém je pěstitel vyobrazen. Někteří používají kód, který lze zadat na internetu a konkrétního výrobce podle něj dohledat.

Několik příkladů z praxe:

Kornbauern - Pěstitelé obilí v Německu

Kornbauern1.jpgZa každým výrobkem Kornbauern stojí místní hospodář nebo zpracovatel spolku ekologických zemědělců Bioland. Ten je zobrazen na černobílé fotografii na obalu zboží – těstovinách, cereáliích a podobně. Na internetových stránkách se pak výrobci detailně představují.

Ei.Q. – od rodin pro rodiny

Ei.Q1.jpgEi.Q. je značka pro biovejce z rodinných farem, které pracují podle přísných předpisů německého ekologického svazu Bioland. Ke každému balení vajec je přiložena vizitka výrobce. Na profesionálně vytvořené internetové stránce se každá rodina představuje fotografií a krátkým textem a zve na návštěvu svého statku. Iniciativa je podporována svazem Bioland a její marketingovou agenturou. Celý systém je maximálně průhledný. Kromě vajec jsou nabízeny také další výrobky z ekologických rodinných statků.

Bio mit Gesicht - Bio s tváří

Bio mit Gesicht – Bio s tváří je společná iniciativa německého spolku ekologických zemědělců Naturland, maloobchodníků tegut a Feneberg a švýcarského výzkumného institutu FiBL. Na obalech výrobků je uveden číselný kód, který může být zadán na internetové stránce a vede k příslušnému výrobci nebo zpracovateli. Takový podnik je poté možno virtuálně navštívit - kdo tam žije a pracuje, jaké předpisy jsou dodržovány, co je nového? Kromě toho najdete také informace o dalších výrobcích a také recepty, lze zanechat vzkaz. Výrobky s tímto štítkem jsou nabízeny v prodejnách tegut, Feneberg a vybraných obchodech s biopotravinami.

Prodejní místa spolku biozemědělců LBLA v Lotyšsku

Všichni regionální dodavatelé jsou členy spolku ekologických zemědělců LBLA, proto si spotřebitelé mohou být jisti, že dostávají pouze výrobky z certifikovaných biologických surovin. Prodejny nabízí čerstvé a suché plody vyrobené v daném regionu. Jména výrobců jsou uvedena na obalech a adresa může být zadána na internetové stránce spolku.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info