Ovoce z trhu chce jen 10 procent Čechů. Vládnou markety

Specializované prodejny ovoce a zeleniny v Česku skomírají. Češi je totiž v drtivé většině případů vyměnili za hypermarkety a supermarkety velkých řetězců.

V malých prodejnách pouze s ovocem a zeleninou nakupuje pouze čtvrtina respondentů, na tržištích dokonce jen desetina dotázaných. Velké samoobsluhy tak vedou u téměř dvou třetin Čechů. Ve svém průzkumu to zjistila společnost Chiquita.

Lidé si místo, kde ovoce a zeleninu nakoupí, vybírají zejména podle šíře nabídky. "Obecně je se sortimentem ovoce a zeleniny spokojeno 87 procent dotazovaných, ale 52 procent jich kritizuje vzhled a kvalitu," uvedla společnost Chiquita, která do Česka dováží banány.

Hlavní výtky, které zákazníka od nákupu odradí, si vysloužila pomačkanost plodů, která vadí 31 procentům dotázaných. Stejně tak spolehlivě odradí, když zboží není čerstvé, známky hniloby vadí sedmi procentům respondentů.

"Ovoce či zeleninu si lidé vybírají spíše podle vzhledu, než podle ceny, například u banánů je to 88 procent spotřebitelů," uvádí zpráva.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info