Maloobchod s potravinami dosahuje vyšších zisků

Evropské maloobchodní řetězce jsou mezi nejlepšími na světě.

Evropské, a tím také německé maloobchodní řetězce, jejichž obrat v roce 2009 významně vzrostl, by podle aktuálních zprávy firmy Deloitte, Global Powers of Retailing, mohly patřit k mezinárodně nejaktivnějším.

Mezitím co se Metro, jako vedoucí hráč na německém trhu v roce 2009, muselo smířit s klesajícím obratem, Edeka a Aldi svůj obrat zvýšily. Celkově klesl obrat asi jedné třetině z 250 celosvětově největších maloobchodních firem, zatímco ziskovost v průměru stoupla.

Obchod s potravinami a ostatním rychloobrátkovým zbožím přitom trpěl hospodářskou krizí méně než oblast módy, odívání a prodeje zboží pro sport a volný čas, stejně jako prodej nábytku a spotřební elektroniky.

Evropské, zejména německé obchodní společnosti, stojí v celosvětovém srovnání na špici. V průřezu jsou evropské firmy zabývající se maloobchodním prodejem zastoupeny 13 zeměmi. Téměř všechny německé, ale i francouzské firmy, uskutečňují zhruba 40 % svého obratu mimo země, ze kterých pocházejí. Důvodem je, mimo jiné, značná nasycenost domácího trhu a stále rostoucí tlak na regulování cen.

Srovnání maloobchodních řetězců

Řetězec

Země

Výše obratu 2009

(103USD)

Nárůst obratu 2009

(%)

Walmart

USA

405 046

+0,9

Carrefour

Francie

119 887

-1,2

Metro

Německo

90 850

-3,2

Tesco

Spojené království

90 435

+4,8

BRAUWELT, 2011, 151, č. 3, s. 59 Einzelhandel – Licht am Ende des Tunnels?

Zdroj: www.agronavigator.cz

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info