Prodej zboží z Fairtrade přesáhl vloni v Británii 1 miliardu liber

Prodej zboží ze systémů férového obchodu, Fairtrade, přesáhl ve Velké Británii v roce 2010 jednu miliardu liber. Stalo se tak přes obavy, že recese ekonomiky přinutí Brity upřednostnit cenu před etikou.

Organizace Fairtrade Foundation oznámila, že prodej banánů, čokolády, kávy a dalších produktů pod její značkou se meziročně zvýšil z 836 milionů liber v roce 2009 na 1,17 miliardy liber (33,5 mld. Kč) za rok 2010.

U příležitosti zahájení každoroční dvoutýdenní kampaně Fairtrade Fortnight organizace oznámila, že Britové nyní každý den konzumují na 9,3 milionů šálků čaje a 3,1 milionů banánů s etickou značkou Fair trade. Systém férového obchodu se snaží podporovat farmáře a pracovníky v rozvojových zemích poskytováním alespoň tržních cen za jejich produkty.

Podle výkonného ředitele Fairtrade Foundation, Harrieta Lamba, by prodej mohl příští rok překonat hranici 2 miliard liber.

Prodej produktů z Fairtrade systému je v Británii silně podpořen angažovaností největších maloobchodníků. Například Sainsbury's, vůbec největší maloobchodník s Fairtrade produkty na světě, má v plánu zdvojnásobit do roku 2015 obrat na 500 milionů liber. Také britský CO-OP rozšiřuje svůj sortiment fairtrade výrobků.

V České republice dosáhl v roce 2009 maloobchodní obrat s produkty fair trade 50 milionů korun, což je o 22 procent více, než v roce 2008. Nejvíce Češi nakupují fair trade kávu, čaj, čokoládu a další cukrovinky. Vyplývá to z průzkumu, který provedly agentura Asociace pro fair trade a Green marketing.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info